دانلود شبیه سازی مدولاسیون فرکانس در متلب

خلاصه:

مدولاسیون فرکانس یا FM یکی از روش های مدولاسیون آنالوگ است که کاربرد های زیادی دارد. بررسی اثر عبور داده مدوله شده با این روش مدولاسیون در اثر عبور از کانال با نویز گوسی و خطای بیت یکی از مباحث مطرح در مخابرات است. در این پروژه مدولاسیون فرکانس در حالت های مختلف در نرم افزار متلب شبیه سازی شده است و به همراه گزارش کار بعد از خرید قابل دانلود است.

متلب
قیمت دانلود مقاله
49,000تومان
گزارشکار: ندارد شبیه سازی : ندارد
شرح موضوع

مدولاسیون فرکانس یا FM

در ارتباطات مخابراتی و پردازش سیگنال، مدولاسیون فرکانس (FM) رمزگذاری اطلاعات در یک موج حامل با تغییر فرکانس لحظه ای موج است.

در مدولاسیون فرکانس آنالوگ، مانند پخش رادیو FM از یک سیگنال صوتی نشان دهنده صدا یا موسیقی، انحراف فرکانس لحظه، تفاوت بین فرکانس حامل و فرکانس مرکزی، متناسب با سیگنال مدولاسیون استفاده می شود.

داده های دیجیتال می توانند از طریق تغییر فرکانس حامل در یک فرکانس از پیش تعیین شده، نشان دهنده رقم، از طریق فریم انتقال داده شوند. برای مثال، یک فرکانس می تواند نشان دهنده یک و دیگری نشان دهنده صفر باشد. از جمله روش های مدولاسیون فرکانس دیجیتال FSK است.
مدولاسیون فرکانس به طور گسترده ای برای پخش رادیو FM استفاده می شود. همچنین در رادار، لرزه نگاری و نظارت بر نوزادان برای تشنج با استفاده از سیگنال eeg، سیستم های رادیویی دو طرفه، سنتز موسیقی، سیستم ضبط مغناطیسی و برخی از سیستم های انتقال تصویر استفاده می شود.

در این پروژه مدولاسیون فرکانس در کانال با نویز گوسی در متلب شبیه سازی شده است و برای سیگگنال صوت شبیه سازی شده است. گزارش کار از مراحل انجام این کار نیز بصورت مختصر قابل دانلود می باشد.

در ادامه بخشی از نتایج شبیه سازی ها نشان داده شده است.

مدولاسیون فرکانس

مدولاسیون فرکانس

 


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مدولاسیون فرکانس در متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.