عنوان فارسی |
DTC-SVM بدون حسگر برای موتور القایی درایو شده با یک مبدل ماتریسی با استفاده از یک استراتژی تخمین پارامتر |
عنوان انگلیسی |
Sensorless DTC-SVM for Induction Motor Driven by a Matrix Converter Using a Parameter Estimation Strategy |
کلمات کلیدی |
تبدیل توان AC-AC؛ درایو موتور AC؛ مشاهده گر (رویت گر) |
درسهای مرتبط |
ماشین های الکتریکی |
تعداد صفحات انگلیسی : 10 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2008 | تعداد رفرنس مقاله : 16 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله | آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله |
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است | نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Industrial Electronics (مجله الکترونیک صنعتی) |
ترجمه: ندارد | گزارشکار : دارد (فایل گزارشکار کامل 39 صفحه ای در قالب PDF که شامل توضیحات شبیه سازی نیز می باشد) | شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .mdl) |
این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.
درایو موتور القایی تغذیه شده بوسیله یک مبدل ماتریسی نسبت به اینورتر متداول برتری دارد زیرا خازن های لینک dc حجیم با عمر مفید محدود ندارد و قابلیت پخش توان دو طرفه، جریان های ورودی/خروجی سینوسی و یک ضریب توان ورودی تنظیم پذیر، ارائه می دهد. علاوه بر آن، بخاطر تلفیق زیاد، توپولوژی مبدل ماتریسی برای دماهای بسیار زیاد و کاربردهای حجم/وزن بحرانی، توصیه می شود.
در این پروژه، یک روش پایدار جدید برای تخمین سرعت روتور، شار، مقاومت استاتور و مقاومت روتور استخراج شده است. عبارت های معمول در دینامیک روتور برای یافتن یک مدل خطای ساده تر، شامل تعدادی متغیر جانبی بکار گرفته می شوند. با استفاده از این مدل خطا، مسئله تخمین حالت به یک مسئله تخمین پارامتری تبدیل می شود به فرض اینکه سرعت روتور ثابت باشد. قوانین وفق دهی سرعت و پارامتر بگونه ای طراحی می شوند که جریان های استاتور برآورد شده به جریان های سنجش شده همگرا شوند. تعدادی خواص پایداری برمبنای تحلیل لیاپونوف بیان شده اند. طرح کنترل پیشنهادی DTC بدون حسگر برای درایوهای موتور القایی با استفاده از یک مبدل ماتریسی در شکل زیر نشان داده شده است. این طرح شامل یک کنترلر «deadbeat» شار با استراتژی اضافه مادولاسیون، محاسبه گر زاویه جابجایی، مدولاسیون بردار فضای غیرمستقیم (ISVM)، تخمینگر پیشنهادی برای سرعت، تخمین پارامتر و جبرانسازی غیرخطی های مبدل ماتریسی می باشد. اثربخشی طرح پیشنهادی از طریق نتایج تجربی نشان داده می شود.
در شکل زیر، روش DTC-SVM بدون سنسور پیشنهادی برای درایو مبدل ماتریسی نشان داده شده است:
یک روش DTC-SVM بدون حسگر جدید و پایدار برای درایوهای مبدل ماتریسی، استخراج شد و با نتایج تجربی تایید گردید. روش DTC-SVM پیشنهادی با استفاده از یک الگوریتم deadbeat و یک استراتژی اضافه مدولاسیون به کمینه سازی ریپل گشتاور و بدست آوردن ضریب توان واحد کمک کرد، درحالی که حفظ فرکانس کلیدزنی ثابت و پاسخ دینامیک گشتاور را نیز حاصل می کند. طرح بدون حسگر پیشنهادی مستقل از مقدار سرعت روتور بود. مسئله تخمین حالت به یک مسئله تخمین پارامتر تبدیل شد با این فرض که سرعت روتور ثابت است، مقاومت استاتور نیز در چارچوب یکسان قابل برآورد می باشد.
این پروژه با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) شبیه سازی شده و توضیحات کامل مربوط به نحوه پیاده سازی و عملکرد شبیه سازی نیز در قالب یک گزارشکار آماده شده است. در ادامه، تعدادی از نتایج خروجی مربوط به شبیه سازی قرار داده شده است:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.