دانلود شبیه سازی مقاله تاثیر کنترل کننده های FACTS روی پایداری سیستم قدرت متصل به DFIG

عنوان فارسی

تاثیر کنترل کننده های FACTS روی پایداری سیستم قدرت متصل به ژنراتورهای القایی دو سو تغذیه (DFIG)

عنوان انگلیسی

Impact of FACTS controllers on the stability of power systems connected with doubly fed induction generators

کلمات کلیدی

سیستم های تبدیل انرژی بادی؛ ژنراتورهای القایی دو سو تغذیه؛ سیستم های انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر؛ پایدار زاویه روتور؛ پایداری سرعت روتور

درسهای مرتبط

انرژی های نو؛ ماشین های الکتریکی؛ الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 13 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 16
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
36,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Electrical Power & Energy Systems (مجله بین المللی سیستم های انرژی و توان)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (توضیحات مربوط به شبیه سازی و تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی در یک فایل 13 صفحه ای به صورت فایل WORD و PDF تهیه شده است) شبیه سازی : دارد (3 فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

تاثیر ادوات فکتس بر پایداری سیستم متصل به DFIG

با بیشتر به هم پیوسته شدن و متصل شدن سیستم های قدرت، مشاهده شده که نواحی تولید برق مستعد نوسانات الکترومکانیکی می باشند. این نوسانات در بسیاری از سیستم های قدرت سطح جهان مشاهده شده است. هنگامی که سطح انتقال قدرت افزایش یابد، به میزان زیادی از طریق اتصالات بین هم، که نسبتاً ضعیف و ناکافی بوده اند، مشخصات بار افزوده شده به مسئله باعث بوجود آمدن نوسانات خودبخودی می شوند. این نوسانات ممکن است مربوط به فقط یک مولد یا ممکن است مجموعه ای از مولدها در نیروگاه (نوسانات محلی، 0/1 تا 2 هرتز) باشند یا ممکن است شامل تعدادی مولد که فاصله جغرافیایی زیادی با هم دارند (نوسانات بین منطقه ای 3/0 تا 8/0 هرتز)، باشند. این نوسانات اگر کنترل نشوند ممکن است باعث قطع کلی یا جزئی برق شوند. توسعه انرژی باد، کاربر پسند و سازگار با محیط زیست است، و زمان ساخت کوتاه دارد و از نظر هزینه ای نیز رقابتی است. این سیستم به یکی از رقابتی ترین منابع انرژی تجدیدپذیر تبدیل شده است. اما، برق بادی معایبی نیز دارد. عمدتاً، مولدهای متصل به نیروگاه های بادی، مولدهای القایی می باشند. مولد القایی توان راکتیو را در شرایط کاری عادی جذب می کند. این امر ممکن است ولتاژ پایین یا ناپایداری دینامیک را در سیستم بوجود بیاورد.

دو نوع عمده از مدل های مولد باد وجود دارند که بسیار گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. اولی، مولد القایی قفس سنجابی و دیگری مولد القایی دو سو تغذیه می باشد. در این پروژه، مدل مولد القایی دو سو تغذیه برای اجرای شبیه سازی های دینامیک استفاده می شوند زیرا چندین مزیت نسبت به مولدهای القایی سرعت ثابت دارند که عبارتند از: (1) استخراج انرژی بیشتر (2) بهبود کیفیت توان و (3) کاهش تنش مکانیکی. پایداری دینامیکی یک مولد توربین بادی که یک شینه نامتناهی را از طریق یک خط انتقال تامین می کند، با توسعه مدل خطی شده سیستم قدرت تحت شرایط بارگذاری مختلف، مورد مطالعه قرار گرفت. اثر توربین های باد بر رفتار خطای گذرای سیستم قدرت اسکاندیناوی برای خطاهای مختلف بررسی شد. تعریفی جدید در مورد پایداری سرعت روتور مولدهای القایی سرعت ثابت نیز ارائه شده است. رفتار دینامیک مولد القایی دو سو تغذیه نیز بررسی شده است. تاثیر نفوذ توان باد زیاد بر پایداری نوسانات سیستم قدرت مورد مطالعه قرار گرفته است. اثر توان باد بر نوسانات با جایگزینی تدریجی توان تولید شده بوسیله مولدهای سنکرون در سیستم توسط برق از توربین های سرعت ثابت یا متغیر، مورد بررسی قرار می گیرد.

در شکل زیر، مدل تبدیل انرژی بادی و کنترل کننده های مورد استفاده در آن نشان داده شده است:

مدل تبدیل انرژی بادی و کنترل کننده های مرتبط

در شکل زیر نیز ، ساختار ژنراتور القایی دو سو تغذیه مبتنی بر سیستم توربین بادی نشان داده شده است:

ساختار ژنراتور القایی دو سو تغذیه مبتنی بر سیستم توربین بادی

این پروژه در محیط نرم افزار متلب انجام شده و در ادامه نیز بخشی از نتایج خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:

تاثیر ادوات فکتس روی پایداری سیستم قدرت 1

تاثیر ادوات فکتس روی پایداری سیستم قدرت 2

تاثیر ادوات فکتس روی پایداری سیستم قدرت 3

تاثیر ادوات فکتس روی پایداری سیستم قدرت 4

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تاثیر کنترل کننده های FACTS روی پایداری سیستم قدرت متصل به DFIG”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دوازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.