دانلود پاورپوینت آشنایی با کشور ایران

عنوان

آشنایی با کشور ایران

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 30
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به آشنایی با کشور ایران در 30 اسلاید و به صورت فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در این پاورپوینت به صورت جامع به این موضوع پرداخته ایم و کاملا مناسب ارائه می باشد. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
149,900تومان
توضیحات

ایران: سرزمین تاریخ، فرهنگ و طبیعت

ایران، با نام رسمی جمهوری اسلامی ایران، کشوری در غرب آسیا و منطقه خاورمیانه است. این کشور با مساحت 1،648،000 کیلومتر مربع، هفدهمین کشور پهناور جهان محسوب می‌ شود.

ایران از غرب با ترکیه و عراق، از شمال غربی با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، از شمال با دریای خزر و ترکمنستان، از شرق با افغانستان و پاکستان، و از جنوب با دریای عمان و خلیج فارس هم‌مرز است.

جمعیت: ایران با جمعیتی بالغ بر 88.55 میلیون نفر (2022)، هجدهمین کشور پرجمعیت جهان است. اکثریت مردم ایران (فارس‌ها) به زبان فارسی که زبانی از شاخه ایرانی زبان‌ های هندو اروپایی است، صحبت می‌ کنند.

تاریخ و فرهنگ: ایران دارای تاریخ و فرهنگی غنی و چند هزار ساله است. این کشور از نظر تمدنی یکی از کهن‌ ترین کشورهای جهان به شمار می‌ رود و مهد تمدن‌های باستانی مانند عیلام، ماد، هخامنشی، ساسانی و صفوی بوده است.

ایران همچنین خاستگاه بسیاری از دستاوردهای علمی، هنری و فلسفی در طول تاریخ بوده است.

جاذبه‌های گردشگری: ایران از نظر جاذبه‌های گردشگری نیز بسیار غنی است.

  • مکان‌های تاریخی:تخت جمشید، پاسارگاد، بیستون، نقش رستم، بازار بزرگ تبریز، میدان نقش جهان اصفهان، و کاخ گلستان از جمله مهم‌ترین مکان‌ های تاریخی ایران هستند.
  • طبیعت:ایران دارای تنوع آب و هوایی و طبیعت بسیار زیبایی است. از کوه‌ های بلند البرز و زاگرس تا کویرهای مرکزی و سواحل خلیج فارس، ایران برای هر سلیقه‌ ای جاذبه‌ ای دارد.
  • شهرها:ایران دارای شهرهای تاریخی و مدرن متعددی است. تهران، پایتخت ایران، کلان‌شهری مدرن و پویا است. اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز و یزد از دیگر شهرهای مهم ایران هستند.

اقتصاد: ایران دارای منابع طبیعی غنی، به ویژه نفت و گاز است. اقتصاد این کشور بر پایه نفت، گاز، کشاورزی، صنعت و خدمات بنا شده است.

کشور ایران

سیاست: ایران یک جمهوری اسلامی است. رهبر معظم انقلاب، عالی‌ترین مقام در ایران است. رئیس جمهور که توسط مردم انتخاب می‌ شود، قوه مجریه را رهبری می‌ کند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با کشور ایران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 1 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.