دانلود پاورپوینت تجارت، فناوری و رقابت پذیری بین المللی

عنوان

مطالعه ای بر تجارت، فناوری و رقابت پذیری بین المللی

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 100
فرمت فایل : ppt-pptx نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که در قالبی حرفه ای تهیه شده است به بررسی موضوع تجارت، فناوری و رقابت پذیری بین المللی در 100 اسلاید و به صورت فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
99,000تومان
توضیحات

پاورپوینت تجارت و فناوری

در دنیای امروز، تجارت، فناوری و رقابت پذیری بین المللی به شدت با هم در هم تنیده شده‌اند. پیشرفت‌های سریع فناوری، مرزهای جغرافیایی را از میان برداشته و امکان رقابت جهانی را برای همه شرکت‌ها فراهم کرده است. در این فضای رقابتی، کسب و کارها برای موفقیت پایدار، ناگزیرند به نوآوری در محصولات و خدمات خود بپردازند، از فناوری‌های نوین بهره ببرند و خود را با استانداردهای جهانی تطبیق دهند. رقابت پذیری بین المللی، دیگر تنها یک مزیت رقابتی نیست، بلکه یک ضرورت برای بقا و رشد در بازارهای جهانی است.

این محصول شامل یک فایل پاورپوینت 100 اسلایدی با فرمت pptx و یک فایل تحقیق 29 صفحه ای در قالب فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF می باشد.

این پاورپوینت در 100 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 2 آن قرار داده شده است:

تجارت، فناوری

در عصر حاضر، تجارت و فناوری به طور جدایی‌ناپذیری با هم درآمیخته‌اند و این پیوند، تحولات شگرفی را در شیوه انجام کسب‌وکار ایجاد کرده است. فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاکچین و تجارت الکترونیک، مرزهای جغرافیایی را در هم شکسته و امکان رقابت جهانی را برای همه کسب‌وکارها فراهم کرده‌اند. کسب‌وکارها برای بقا و رشد در این محیط پویا، ناگزیرند از فناوری‌های نوین بهره‌برداری کنند، مدل‌های کسب‌وکار خود را متحول سازند و به طور مداوم خود را با تغییرات بازار تطبیق دهند. از سوی دیگر، فناوری نیز با تکیه بر نیازهای روزافزون کسب‌وکارها، به سرعت در حال پیشرفت و تکامل است.

در ادامه، تصویر مربوط به بخشی از فایل تحقیق نیز قرار داده شده است:

تجارت و فناوری

مدت هاست که کسب نوآوری در همه اقتصادها به منظور فرآیند افزایش بهره وری و بهبود رقابت پذیری از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور کلی، فرض بر این است که صنایع در کشورهای در حال توسعه می تواند به شکل نسبتا آسانی به فناوری دست یابد. در حالی که مشکلات انتقال فناوری های کشاورزی میان کشورها به طور گسترده شناخته شده است، دشواری های انتقال فناوری صنعتی چندان شناخته شده نیست. فناوری صنعتی در مقایسه با فناوری کشاورزی وابستگی بسیار کمتری به عوامل محلی داشته و بنابراین، بسیار قابل دسترس تر است. به طور خاص، تصور بر این است که کشورهای در حال توسعه می توانند با سرمایه گذاری فیزیکی و تجسم نوآوری های صنعتی جدید و آموزش کارکنان در مهارت های عملیاتی لازم به نرخ بالایی از رشد بهره وری نیروی کار و احتمالا بهره وری کل دست یابند.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 37 این پاورپوینت قرار داده شده است:

رقابت پذیری

در صورتی که فناوری صرفا یک مساله اطلاعاتی باشد، دستیابی و حفظ رقابت نسبتا آسان بوده و رسیدن به سطح اقتصادی مناسب بسیار دشوارتر از آنچه تصور می شود، است. اما در واقع، فناوری شامل مجموعه پیچیده ای از اطلاعات مدون و ضمنی و همچنین سرمایه فیزیکی است. به دلیل این که اطلاعات ضمنی در بین کشورها و شرکت ها به راحتی قابل انتقال نیست، طرح های فناوری حاوی ویژگی های عملکرد ذاتی (مانند سطوح بهره وری مشخص) نیستند. در عوض، این طرح ها باید به مشخصات و رویه هایی تبدیل شود که مخصوص کاربردهای خاص است – یک فرایند خلاقانه نامشخص که می تواند منجر به سطوح بسیار متغیر عملکرد گردد. علاوه بر این، حتی زمانی که چنین طرح هایی ایجاد شد و در پیکربندی های مورد نیاز برای کاربرد در شرکت های خاصی تدوین شد، در صورتی که شرکت ها تمایل به ماندن در دنیای رقابت که بهره وری رقابتی در آن دائما در حال افزایش است، باشند باید دائما تغییر شکل بدهند. بنابراین، قابلیت های فناوری باید شامل ظرفیت هایی برای ایجاد و مدیریت چنین تغییری باشد. در کشورهای در حال صنعتی شدن، کسب قابلیت در زمینه ایجاد و مدیریت تغییر توسط چهار نکته زیر انجام می شود.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 81 این پاورپوینت قرار داده شده است:

سرمایه گذاری مشترک

اگرچه فعالیت های خلاق فناورانه شرکت ها اغلب نقش محوری در طول هر دو مرحله سرمایه گذاری و پس از سرمایه گذاری پروژه ها ایفاء می کند، اما تعاملات بین شرکتی نیز تاثیر عمیقی بر فرایند تغییر فناوری دارد. برخی از این تعاملات شامل همکاری غیررسمی بین تامین کنندگان و مشتریان در تبادل دانش، اطلاعات و مهارت های انباشته در طول طراحی، تولید و استفاده از نهاده های تولید است. سایر موارد شامل طیف گسترده ای از ترتیبات مشارکتی مانند صدور مجوز، برنامه های تحقیق و توسعه مشترک و قراردادهای تبادل فناوری میان شرکت های رقیب و همچنین شرکت های مکمل است.

بنابراین، یکی از اجزاء مهم تغییر فناورانه صنعتی، ساختار پیچیده تعاملات میان شرکت هاست. این ساختار متکی بر روابط مربوط به قابلیت های فناورانه شرکت های همکار است که اغلب به شدت وابسته به قابلیت های شرکت های پیشرو در شبکه های نوظهور است. به عنوان مثال، کاربران قطعات، مواد یا تجهیزات می توانند به شکل فعالی تامین کنندگان خود را تشویق به بهبود این نهاده ها کنند، آن ها می توانند از قابلیت های فناورانه خود برای ایجاد این نهاده ها استفاده کنند و یا این که می توانند صلاحیت های فنی خود را به شکلی انتقال دهند تا تامین کنندگان بتوانند تغییراتی را ایجاد کنند. اما این تعاملات رخ نمی دهد، مگر این که قابلیت های فناورانه قابل توجهی در یکی از شرکت ها (یا ترجیحا هر دو شرکت) وجود داشته باشد. در غیر این صورت، تعاملات محدود به معاملات بازار برای نهاده ها و خروجی های از قبل موجود خواهد شد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت تجارت، فناوری و رقابت پذیری بین المللی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 10 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.