دانلود پاورپوینت بررسی مفاهیم خرده فروشی و عمده فروشی: استراتژی و طبقه بندی

عنوان

ارزیابی مفاهیم خرده فروشی و عمده فروشی

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 36
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی مفاهیم خرده فروشی و عمده فروشی: استراتژی و طبقه بندی در 36 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
67,000تومان
توضیحات

خرده فروشی و عمده فروشی

خرده فروشی و عمده فروشی دو مفهوم مهم در عرصه تجارت هستند که در فرآیند توزیع کالاها نقش مهمی ایفا می‌ کنند. هر دو این نوع فروش به شکل‌ های متفاوتی انجام می‌ شوند و بسته به نوع کالا و اندازه کسب و کار، استراتژی‌ های متفاوتی را دنبال می‌ کنند.

این پاورپوینت در 36 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 2 آن قرار داده شده است:

خرده فروشی

خرده فروشی به عملیات فروش کالاها به مشتریان نهایی، به صورت تک به تک، می‌ پردازد. در این روش، محصولات به صورت جزئی و به تعداد کمتری به مشتریان عرضه می‌ شوند. خرده فروشی عموماً در فروشگاه‌ ها، سوپرمارکت‌ ها، کافه‌ ها و رستوران‌ ها انجام می‌ شود. در این روش، قیمت کالاها برای مشتریان نهایی بالاتر از قیمت عمده فروشی است، زیرا هزینه‌ های اضافی مانند اجاره فروشگاه، کارمزد پرسنل و هزینه‌ های مربوط به تبلیغات در نظر گرفته می‌ شود.

عمده فروشی به فروش کالاها به صورت عمده، به خرده فروشندگان و تجار عمده می‌ پردازد. در این روش، محصولات به تعداد بیشتری و به قیمت پایین‌ تری به خرده فروشندگان عرضه می‌ شوند. این روش به تجار عمده امکان می‌ دهد کالاها را با قیمت مناسب تر خریداری کنند و در نتیجه قیمت کالاها برای مشتریان نهایی کاهش پیدا می‌ کند. عمده فروشی عموماً در بازارهای عمده فروشی، سازمان‌ های توزیع کننده و شرکت‌ های بزرگ تجاری انجام می‌ شود.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 34 این پاورپوینت قرار داده شده است:

عمده فروشی

خرده فروشی و عمده فروشی هر دو دارای مزایا و معایب خود هستند. در خرده فروشی، ارتباط مستقیم با مشتریان و ارائه خدمات شخصی‌ تر به آن‌ ها ممکن است. همچنین، در این روش، محصولات به صورت جزئی و در اندازه کمتری به فروش می‌ رسند و احتمال تباهی و ضایع شدن کالاها کمتر است. اما هزینه‌ های بیشتری برای فروشگاه‌ ها و مشکلات مربوط به مدیریت فضای فروشگاه و پرسنل وجود دارد.

در عمده فروشی، امکان خرید کالاها با قیمت پایین‌ تر و در اندازه بزرگتر وجود دارد. این روش به تجار عمده امکان می‌ دهد تا با تخفیفات بزرگتری از تولیدکنندگان و تامین کنندگان خریداری کنند. همچنین، در این روش، هزینه‌ های مدیریتی نسبتاً کمتری برای تجار عمده وجود دارد. با این حال، در عمده فروشی، احتمال ضایع شدن کالاها و ریسک بیشتری در خرید و فروش وجود دارد.

عمده فروشی و خرده فروشی

به طور کلی، هر دو خرده فروشی و عمده فروشی نقش مهمی در زنجیره تامین کالاها دارند و بسته به نوع کسب و کار و استراتژی تجاری، یکی از این روش‌ ها ممکن است مناسب‌تر باشد. اما در بسیاری از موارد، تجاران و فروشندگان همزمان در هر دو روش فعالیت می‌ کنند تا بتوانند به نیازهای مختلف مشتریان خود پاسخ دهند و به سوددهی بیشتر دست یابند.

فهرست مطالب پاورپوینت

  • کانالهای توزیع
  • تعریف خرده فروشی
  • تکامل خرده فروشی
  • خرده فروشی قیمت پایین
  • نظریه چرخه خرده فروشی
  • استراتژی خرده فروشی
  • مقایسه استراتژی وال مارت و سر کویت سیتی
  • اجزاء استراتژی خرده فروشی
  • مراکز خرید برنامه ریزی شده
  • طبقه بندی خرده فروشی ها بر اساس مالکیت
  • عمده فروش
  • طبقه بندی عمده فروشان
  • عمده فروشی
  • واسطه ی عمده فروش
  • جدول مقایسه خرده فروشی و عمده فروشی

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود پاورپوینت بررسی مفاهیم خرده فروشی و عمده فروشی: استراتژی و طبقه بندی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.