دانلود پاورپوینت آشنایی با انواع روش های نمونه برداری از آلاینده ها

عنوان

مطالعه و بررسی روش های نمونه برداری از آلاینده ها

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 16
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این پاورپوینت در قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای در مورد آشنایی با انواع روش های نمونه برداری از آلاینده ها می باشد که در 16 اسلاید با فرمت ppt-pptx به صورت فایل قابل ویرایش و زیبا طراحی شده است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
11,000تومان
توضیحات

شیوه های مختلف نمونه برداری از آلاینده ها

روش‌ های نمونه‌ برداری از آلاینده‌ ها یکی از مهم‌ ترین مراحل در بررسی آلودگی محیط زیست است. این روش‌ ها به ما امکان می‌ دهند تا نمونه‌ هایی از هوا، آب، خاک و سایر منابع طبیعی را جمع‌ آوری کرده و سپس آنها را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال کنیم. امروزه نمونه برداری از آلاینده های محیط کار برای تشخیص سخت و زیان آور بودن کار بسیار مهم است. هر چقدر میزان آلایندگی بیشتر باشد شغل مورد نظر بسیار زیان آور خواهد بود.

این پاورپوینت در 16 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 3 آن قرار داده شده است:

نمونه برداری از آلاینده ها

در ادامه به برخی از روش‌ های نمونه‌ برداری متداول در مورد آلاینده‌ ها پرداخته خواهد شد:

۱. نمونه‌ برداری هوا: یکی از روش‌ های متداول در نمونه‌ برداری هوا، استفاده از دستگاه‌ های نمونه‌ برداری با فیلتر است. در این روش، هوای مورد نظر از طریق یک لوله جمع‌ آوری شده و سپس به فیلتر منتقل می‌ شود. فیلتر ذرات آلاینده را جمع‌ آوری می‌ کند و سپس می‌ توان آن را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال کرد.

۲. نمونه‌ برداری آب: در نمونه‌ برداری آب، معمولا از دستگاه‌ های نمونه‌ برداری با پمپ استفاده می‌ شود. این دستگاه‌ ها آب را از منبع مورد نظر جمع‌ آوری کرده و سپس آن را به یک ظرف نگهدارنده منتقل می‌ کنند. نمونه‌ های آب معمولا برای تجزیه و تحلیل شیمیایی به آزمایشگاه ارسال می‌ شوند.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 12 این پاورپوینت قرار داده شده است:

ذرات معلق

۳. نمونه‌ برداری خاک: در نمونه‌ برداری خاک، از دستگاه‌ های نمونه‌ برداری با استفاده از سوراخکاری استفاده می‌ شود. این دستگاه‌ ها به صورت عمودی در خاک فرو می‌ شوند و نمونه‌ هایی از خاک را جمع‌ آوری می‌ کنند. نمونه‌ های خاک معمولا برای تجزیه و تحلیل فیزیکی و شیمیایی به آزمایشگاه ارسال می‌ شوند.

۴. نمونه‌ برداری از سطح‌ ها: برخی از آلاینده‌ ها می‌ توانند روی سطح‌ های مختلف مانند دیوارها، سقف‌ ها و زمین‌ ها رسوب کنند. در این موارد، از دستگاه‌ های نمونه‌ برداری با استفاده از الکترونیک استفاده می‌ شود. این دستگاه‌ ها با استفاده از تکنولوژی الکترونیک، آلاینده‌ ها را از سطح جمع‌ آوری کرده و سپس به آزمایشگاه ارسال می‌ کنند.

روش نمونه برداری از آلاینده ها

در نهایت، استفاده از روش‌ های صحیح نمونه‌ برداری از آلاینده‌ ها بسیار مهم است تا نتایج تجزیه و تحلیل دقیق و قابل اعتمادی به دست آید. همچنین، رعایت استانداردهای مربوط به نمونه‌ برداری و حفاظت از محیط زیست در این فرآیند بسیار حائز اهمیت است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با انواع روش های نمونه برداری از آلاینده ها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.