دانلود پاورپوینت آشنایی با روش های پرورش شترمرغ

عنوان

راه کارهای پرورش شترمرغ

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 70
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی نکات پرورش شترمرغ پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
24,900تومان
توضیحات

شترمرغ پرنده‌ ای است که در مناطق گرمسیری و نیمه بیابانی زندگی می‌ کند. این پرنده به دلیل گوشت و تخم‌ های مغذی‌ اش، محبوبیت زیادی در صنعت پرورش دارد.

روش‌ های پرورش شترمرغ:

1. انتخاب مکان: شترمرغ‌ ها به آب و هوای گرمسیری و نیمه بیابانی عادت دارند. بنابراین، برای پرورش آن‌ ها باید مکانی با این خصوصیت‌ ها انتخاب شود. همچنین، این پرنده به فضای وسیع نیاز دارد، بنابراین باید مکانی را انتخاب کرد که برای راهپیمایی و تمرین مناسب باشد.

2. ساخت سردخانه: به علت تولید تخم‌ های بسیار حساس نیاز به سردخانه‌ ای با دمای ۱۸-۲۰ درجه سانتیگراد دارند تا تخم‌ ها در آن نگهداری شوند. بنابراین، برای پرورش باید یک سردخانه مناسب ساخته شود.

3. تغذیه:  از مواد غذایی مختلفی مانند گندم، جو، ذرت، حبوبات و میوه‌ها تغذیه می‌ کنند. همچنین، باید به آن‌ ها مکمل‌ هایی حاوی ویتامین‌ ها و مواد معدنی ارائه داد تا نیاز‌های غذایی آن‌ ها برطرف شود.

4. پرورش جوجه‌ها: برای پرورش جوجه‌ها، شترمرغ‌ های نر و ماده را در قفس جداگانه قرار داده و به آن‌ ها شیر و خوراک خاصی ارائه می‌ دهند. پس از ۴۵ روز، جوجه‌ ها به صورت خودکار شروع به خوردن غذای دیگر می‌ کنند.

5. مراقبت و بهداشت: برای حفظ سلامتی، باید به بهداشت آن‌ ها توجه کرد. این شامل تمیزی قفس‌ ها، جلوگیری از انتقال بیماری‌ ها و ارائه واکسن‌ های مناسب است.

6. بازاریابی: پس از رشد و آماده شدن برای فروش، باید به بازاریابی آن‌ ها توجه کرد. می‌ توان از طریق تبلیغات در اینترنت، فروشگاه‌ های محلی و رستوران‌ ها بازاریابی کرد.

شترمرغ

روش پرورش شترمرغ به دلیل سودآوری بالا و نیاز کم به فضای زیستی، در بسیاری از مناطق گرمسیری و نیمه بیابانی جهان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همچنين براي طرح توجيهي پرورش شتر مرغ نيز بايد يك بيزينس پلن داشته باشيد كه مي توانيد از بانك ها و جهادكشاورزي وام اخذ كرده و براحتي يك واحد پرورش شترمرغ داشته باشيد.

فهرست:

مقدمه

تاریخچه

پرورش شتر مرغ و جنبه های اقتصادی آن

تغذیه

مقایسه شتر مرغ و گاو

عوامل موثر در بالا بردن باروری

نسبت نرو ماده

روش جفت یابی و جفت گیری

سن پرنده های مولد

عوامل ژنتیکی (وراثت)

تغذیه

سلامت

باردار کردن یا تلقیح مصنوعی 15 (Al)

عوامل محیطی

محوطه جفت گیری

جمع آوری و نگهداری تخم

منابع

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با روش های پرورش شترمرغ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.