دانلود پاورپوینت مروری بر زندگینامه و آثار حافظ شیرازی

عنوان

نگاهی بر زندگینامه و آثار حافظ شیرازی

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 32
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی زندگینامه و آثار حافظ شیرازی به صورت فایل قایل ویرایش در 32 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
99,900تومان
توضیحات

زندگینامه حافظ شیرازی:

خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی، مشهور به لسان‌الغیب، ترجمان‌الاسرار، لسان‌العرفا و ناظم‌الاولیاء، شاعر نامدار ایرانی در قرن هشتم هجری بود.

تاریخ دقیق تولد و مرگ حافظ مشخص نیست، اما گمان می‌رود که در حدود سال‌های ۷۲۷ تا ۷۹۲ هجری قمری در شهر شیراز به دنیا آمده و در همان شهر نیز از دنیا رفته باشد.

از زندگی شخصی حافظ اطلاعات زیادی در دسترس نیست. او در دوران پر فراز و نشیب حکومت مغولان و تیموریان زندگی می‌کرد و شاهد رویدادهای مهم تاریخی مانند سقوط سلسله مظفریان و روی کار آمدن تیموریان بود.

حافظ به دلیل اشعار عرفانی و پر رمز و راز خود مشهور است. غزل‌های او آکنده از مضامین عاشقانه، فلسفی، اجتماعی و عرفانی است و به دلیل لحن زیبا و استفاده از تشبیهات و استعارات ظریف، در میان فارسی‌زبانان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

آثار حافظ:

مشهورترین و مهمترین اثر حافظ، دیوان اوست که شامل غزل‌ها، قصیده‌ها، مثنوی‌ها، قطعات و رباعیات است. غزل‌های حافظ از شهرت جهانی برخوردارند و به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند.

از دیگر آثار مشهور حافظ می‌توان به مثنوی حافظ و ترجیعات او اشاره کرد.

حافظ شیرازی

حافظ یکی از بزرگ‌ترین شاعران تاریخ ایران و جهان است. اشعار او نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورهای فارسی‌زبان و حتی در غرب نیز مورد توجه و تحسین قرار گرفته‌اند.

حافظ تأثیر عمیقی بر شاعران و نویسندگان بعد از خود گذاشته است. بسیاری از شاعران از سبک و مضامین اشعار حافظ الهام گرفته‌اند و اشعار او بارها شرح و تفسیر شده است.

آرامگاه حافظ در شهر شیراز، در محلی که به حافظیه مشهور است، قرار دارد. حافظیه هرساله پذیرای گردشگران و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی از سراسر جهان است.

در ایران، ۲۰ مهرماه هر سال به عنوان روز بزرگداشت حافظ شناخته می‌شود و مراسمی در آرامگاه او برگزار می‌شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مروری بر زندگینامه و آثار حافظ شیرازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.