دانلود پاورپوینت بررسی میزان سلامت روان و واکنش روانشناختی افراد در زمان وقوع سوانح طبیعی

عنوان

واکنش روانشناختی افراد در زمان وقوع سوانح طبیعی

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 21
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی میزان سلامت روان و واکنش روانشناختی افراد در زمان وقوع سوانح طبیعی پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
19,800تومان
توضیحات

سوانح طبیعی و سلامت روان

سوانح طبیعی مانند زمین لرزه، سیل، طوفان و آتش سوزی اغلب باعث واکنش های روانشناختی افراد در زمان وقوع سوانح طبیعی می‌ شوند. این واکنش‌ ها می‌ توانند فیزیولوژیک (مربوط به بدن) و روانی (مربوط به ذهن) باشند و در هر فرد به صورت متفاوتی ظاهر شوند.

برخی از واکنش‌های روانشناختی افراد در سوانح طبیعی

1. ترس و اضطراب: بعد از یک سانحه افراد معمولاً با ترس و اضطراب شدید روبرو می‌ شوند. این ترس ممکن است ناشی از تجربه خطر و فشار زندگی باشد.

2. استرس و نگرانی: سوانح طبیعی ممکن است باعث بروز استرس و نگرانی در افراد شود. آنها ممکن است نگرانی در مورد امنیت خود و خانواده‌ شان، از دست دادن دارایی‌ ها و خانه و همچنین نگرانی در مورد آینده داشته باشند.

3. افسردگی و ناراحتی: افراد ممکن است احساس ناراحتی و افسردگی کنند. این احساسات ممکن است به دلیل از دست دادن عزیزان، خسارت جسمانی یا روحی، از دست دادن منابع مالی و زیرساخت‌های زندگی باشد.

4. عصبانیت و خشم: برخی از افراد ممکن است عصبانی و خشمگین شوند. آنها ممکن است عصبانیت خود را به صورت فیزیکی (مانند ضرب و شتم) یا غیرفیزیکی (مانند بروز خشم درونی) نشان دهند.

5. شوک و ترس فراموش کردن: برخی از افراد ممکن است پس از سانحه شوک و ترس فراموش کردن (پس از رویداد) را تجربه کنند. آنها ممکن است به خاطر نداشتن جزئیات رویداد یا احساس گیجی و عدم تمرکز روبرو شوند.

6. احساس بی‌ ارزشی و ناامیدی: بعضی افراد  ممکن است احساس بی‌ارزشی و بی‌امیدی کنند. آنها ممکن است باور داشته باشند که زندگی به هیچ دردی نمی خورد و هیچ امیدی برای آینده ندارند.

7. عملکرد کاهش یافته: بعضی افراد پس از سوانح طبیعی ممکن است با کاهش عملکرد در کار، تحصیل و روابط اجتماعی مواجه شوند. آنها ممکن است دچار مشکلات خواب، کاهش تمرکز و مشکلات حافظه شوند.

سلامت روان در سوانح طبیعی

مهم است که در این شرایط به افراد کمک روانشناسی و پشتیبانی مناسب ارائه شود تا بتوانند با این واکنش‌های روانشناختی مقابله کنند و بهبود یابند.

فهرست:

مقدمه

مفاهیم

کمک به سلامت روان قریانیان در سوانح طبیعی

مراحل مختلف واکنش روانشناختی افراد در بلایا (( مراحل سوگ ))

علائم اختلالات روانی درآسیب دیدگان

منابع

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت بررسی میزان سلامت روان و واکنش روانشناختی افراد در زمان وقوع سوانح طبیعی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 6 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.