دانلود پاورپوینت آشنایی با عوامل مضر شیمیایی در محیط کار

عنوان

مطالعه ای بر موضوع عوامل زیان آور شیمیایی در محیط کار

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 127
فرمت فایل : ppt - pptx نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی عوامل مضر شیمیایی در محیط کار در 127 اسلاید به صورت قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
24,900تومان
توضیحات

عوامل مضر شیمیایی در محیط کار عبارتند از مواد شیمیایی، گازها، بخارات و ذرات جامد که در محیط کار وجود دارند و می‌ توانند برای کارکنان و سلامت آن‌ ها آسیب‌ های جدی ایجاد کنند.

برخی از عوامل مضر شیمیایی در محیط کار:

1. مواد سمی: این شامل موادی است که با تماس با پوست، تنفس یا بلعیدن آن‌ ها به سلول‌ ها و بافت‌ های بدن آسیب می‌ رساند. مثال‌ هایی از مواد سمی عبارتند از سرب، آرسنیک، زئولیت، آمین ها و فلزات سنگین.

2. گازها: برخی گازها می‌ توانند در محیط کار تولید شده و به صورت توده‌ های بزرگ یا در قالب بخارات به هوا منتشر شوند. این گازها ممکن است با تنفس وارد ریه شوند و باعث عوارضی مانند آسم، التهاب ریه و سرطان شوند. مثال‌ هایی از گازها عبارتند از اکسید کربن، گاز های قابل اشتعال، گاز های سمی مانند آمونیاک و کلر.

3. بخارات: بخارات ممکن است در نتیجه تبخیر مواد مختلف در محیط کار تشکیل شوند. این بخارات می‌ توانند با تنفس وارد ریه شوند و عوارضی مانند التهاب ریه، آسم و سرطان را ایجاد کنند. مثال‌ هایی از بخارات عبارتند از بنزن، تولوئن، استیرن و فرمالدهید.

4. ذرات جامد: ذرات جامد می‌ توانند به صورت پودر، خاکستر یا دود در محیط کار وجود داشته باشند. این ذرات ممکن است با تنفس وارد ریه شوند و باعث عوارضی مانند آسم، التهاب ریه و سرطان شوند. مثال‌ هایی از ذرات جامد عبارتند از پودر فلزات، سیلیکا، آزبست و گرد و غبار.

عوامل مضر شیمیایی

عوامل مضر شیمیایی در محیط کار می‌ توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر سلامت کارکنان تأثیر بگذارند. بنابراین، اهمیت تشخیص، کنترل و حذف این عوامل از محیط کار بسیار حائز اهمیت است تا سلامت و ایمنی کارکنان حفظ شود.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با عوامل مضر شیمیایی در محیط کار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + ده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.