عنوان |
مبانی تئوری های یادگیری ژان پیاژه |
سال تهیه : 1403 | تعداد اسلاید : 27 |
فرمت فایل : pptx-ppt | نوع فایل : پاورپوینت |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
ژان پیاژه، روانشناس، کودکشناس و فیلسوف مشهور سوئیسی، در 9 آگوست 1896 در شهر نوشاتل سوئیس متولد شد. او از پیشگامان علم روانشناسی شناختی و از برجستهترین نظریهپردازان حوزه رشد شناختی در کودکان به شمار میرود.
این پاورپوینت در 27 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 4 آن قرار داده شده است:
پیاژه از سنین کودکی به مطالعه طبیعت و جمعآوری سنگها و صدفها علاقه داشت. این کنجکاوی ذاتی، او را به سمت دنیای علم و پژوهش سوق داد. او در دانشگاه سوربن به تحصیل فلسفه پرداخت و سپس دکترای خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه ژنو دریافت کرد.
در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 11 این پاورپوینت قرار داده شده است:
مبانی تئوریهای یادگیری پیاژه:
نظریه مشهور پیاژه که به “رشد شناختی” یا “شناختشناسی تکوینی” مشهور است، بر این ایده استوار است که کودکان نقش فعالی در یادگیری خود ایفا میکنند. آنها با تعامل با محیط اطراف خود، دانش و درک خود از جهان را به تدریج میسازند.
پیاژه معتقد بود که رشد شناختی در مراحل ثابتی رخ میدهد و هر مرحله با ویژگیهای خاص خود مشخص میشود. او چهار مرحله اصلی را برای این فرآیند در نظر گرفته بود:
در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 26 این پاورپوینت قرار داده شده است:
تاثیر گذاری پیاژه:
تئوریهای پیاژه در زمینههای مختلف از جمله آموزش، روانشناسی و فلسفه تأثیر بسزایی داشته است. ایدههای او در مورد نحوه یادگیری کودکان، مبنای بسیاری از روشهای آموزشی مدرن قرار گرفته است.
پیاژه در سال 1980 در سن 84 سالگی در ژنو سوئیس درگذشت. اما میراث او همچنان در سراسر جهان زنده و پویا باقی مانده است.
نکات قابل توجه در مورد بیوگرافی پیاژه:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.