عنوان |
مطالعه ای بر متاورس: تعاریف، انواع، کاربردها و ویژگی ها |
سال تهیه : 1402 | تعداد اسلاید : 19 |
فرمت فایل : pptx-ppt | نوع فایل : پاورپوینت |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
اصطلاح متاورس اختراع شد و اولین بار در رمان علمی تخیلی نیل استیونسون به نام خرابی برفکی (Snow Crash) در سال 1992 منتشر شد. جهانی را نشان می دهد که توسط گرافیک کامپیوتری از واقعیت مجازی موازی ایجاد شده و کاربران از سراسر جهان می توانند به آن دسترسی داشته باشند و از طریق عینک و گوشی به آن متصل شوند. ستون اصلی متاورس پروتکلی به نام استریت است که محله ها و مکان های مجازی مختلف را به صورت مفهومی آنالوگ به بزرگراه اطلاعاتی مرتبط می کند. کاربران در متاورس با بدنه های دیجیتالی قابل تنظیم به نام آواتار ظاهر می شوند. اگرچه متاورس استیونسون دیجیتال و مصنوعی است، تجربیات موجود در آن می تواند تأثیر واقعی بر خود فیزیکی داشته باشد. فضای مجازی واقعیت مجازی ویلیام گیبسون به نام ماتریکس در رمان علمی تخیلی نورومنسر در سال 1984، زمینه ساز ادبی متاورس می باشد. اوسیس (OASIS)، تولد دوباره ادبی و مدرن متاورس به شمار می آید که در رمان علمی تخیلی ردی پلیر وان(Ready Player One) در سال 2011 توسط ارنست کلین به تصویر کشیده شده است.
این پاورپوینت به مطالعه ای جامع در زمینه متاورس پرداخته است. طراحی این پاورپوینت متناسب با موضوع آن بوده و به صورت حرفه ای انجام شده است و در نتیجه می تواند برای ارائه های کلاسی، بسیار مناسب باشد. این پاورپوینت در 19 اسلاید تهیه گردیده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 2 آن قرار داده شده است:
در زمینه واقعیت مجازی، متاورس به عنوان اینترنت سه بعدی یا وب 3.0 تصور شده است . اولین نسخه آن به عنوان شبکه ای از جهان های مجازی تصور شد که در آن آواتارها می توانند به طور یکپارچه در میان آنها حرکت کنند. این چشم انداز در هایپرگرید اوپن سیم (Opensim’s Hypergrid) تحقق یافت. دنیاهای مجازی مستقل و اجتماعی مختلف مبتنی بر نرم افزار منبع باز اوپن سیمیلیولر از طریق شبکه هایپرگرید قابل دسترسی بودند و هنوز هم هستند و این امر امکان جابجایی عوامل دیجیتال و برآوردهای آنها در پلتفرم های مختلف را از طریق هایپرلینک ها فراهم می کند. با این حال، هایپرگرید با سایر دنیای مجازی اختصاصی محبوب از قبیل سکند لایف سازگاری نداشته و هنوز هم ندارد.
در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 14 این پاورپوینت قرار داده شده است:
در زمینه متاورس، فناوری های فراگیر کاربردهای بیشتری در زمینه های محاسبات فضایی و رابط مغز و کامپیوتر خواهند داشت. محاسبات فضایی، امکان کنترل تجهیزات محاسباتی بواسطه حرکات و گفتار طبیعی را فراهم می کند . رابط های مغز کامپیوتر، منحصراً ارتباط با دستگاه های محاسباتی را از طریق فعالیت مغزی و به منظور کنترل اندام مصنوعی یا توانمندسازی افراد فلج برای کار با کامپیوتر امکان پذیر می کنند. علاوه بر این، ادغام ارزهای رمزی مبتنی بر بلاک چین (به عنوان مثال، بیت کوین) و توکن های غیرقابل تعویض (NFT)، امکان بکارگیری تراکنش ها و معماری های نوآورانه اقتصاد مجازی را فراهم می کند. در مقیاس وسیع تر، انتظار می رود فناوری های مرتبط با متاورس دارای پیشرفت متقابل، گسترش و تقویت بیشتر فناوری های نمایی از قبیل شبکه های پهن باند بیسیم، رایانش ابری، روباتیک، هوش مصنوعی و چاپ سه بعدی باشند. همه این فناوری ها گذار به چهارمین انقلاب صنعتی را نشان می دهند. به عبارت دیگر، انتظار می رود متاورس جنبه مهمی از آموزش 4.0، در عصر صنعت 4.0 باشد.
فهرست مطالب:
اصطلاح Metaverse
تعریف
انواع
مزایا و ویژگی
شرکتهای فعال در این حوزه
بهترین پلتفرم
جزئیات
کاربردهای آن
جمع بندی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.