دانلود پاورپوینت آشنایی با مکاتب هنری در قرون شانزدهم تا هجدهم

عنوان

مروری بر موضوع مکاتب هنری قرن 16 تا 18

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 31
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به موضوع آشنایی با مکاتب هنری در قرون شانزدهم تا هجدهم که در 31 اسلاید و فایل قابل ویرایش می باشد پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
9,900تومان
توضیحات

مکاتب هنری

در قرن های 18،17،16 میلادی مکاتب هنری مختلفی به وجود آمد که هر کدام نماینده‌ خصوصیات و ویژگی‌ های خاص خود بودند. هنر در این دوره ها،در اروپا تحت تأثیر فرهنگ رنسانس قرار گرفت.

در ادامه به بررسی آن ها می‌پردازیم:

مکتب رنسانس:

مکتب رنسانس در قرن 16 میلادی شکل گرفت و به عنوان یک جنبش فرهنگی و هنری در اروپا شناخته می‌ شود. این مکتب بر تحقیق و ترویج دانش، استفاده از طبیعت به عنوان منبع الهام بخش و توجه به انسان به عنوان مرکز جهان تأکید داشت. هنرمندان رنسانس معتقد بودند که هنر باید در خدمت آموزش، نمایش و ترویج دانش باشد. آثار هنری رنسانس به طور کلی با توجه به جزئیات دقیق، ترسیم واقع‌ گرایانه و استفاده از روش‌ های پرسپکتیو در ترسیم منظره مشهور شدند.

مکتب باروک:

مکتب باروک در قرن 17 میلادی به وجود آمد و با وجود شاهکارهای هنری خود در حوزه‌ های نقاشی، معماری و موسیقی شهرت دارد. این مکتب بر خلاقیت، پرداختن به جزئیات و استفاده از رنگ‌ های زنده و تند تأکید داشت. نقاشان باروک به طور کلی از روش‌ های نورپردازی و روش‌ های تاریک و روشن استفاده کردند تا تأثیرات نور را بر روی آثار خود به اظهار برسانند. همچنین، استفاده از حجم و حرکت در آثار نقاشی نیز جزء ویژگی‌ های این مکتب بود.

مکتب روکوکو:

مکتب روکوکو در قرن 18 میلادی به وجود آمد و به عنوان یک جنبش هنری و معماری در اروپا شناخته می‌ شود. این مکتب بر تزئینات غنی و پیچیده، استفاده از رنگ‌ های روشن و طرح‌ های منحصر به فرد تأکید داشت. نقاشان روکوکو در آثار خود از تراشکاری و طرح‌ های هندسی پیچیده استفاده کردند. همچنین، تصویرسازی سبک و زندگی مجلل و لوکس در آثار این مکتب نیز بسیار مشهور است.

مکتب نئوکلاسیک:

مکتب نئوکلاسیک در قرن 18 و 19 میلادی به وجود آمد و به عنوان یک جنبش هنری و معماری در اروپا شناخته می‌ شود. این مکتب بر بازگشت به سبک‌ های هنری باستان یونان و روم تأکید داشت. آثار نئوکلاسیک با استفاده از خطوط ساده، سیمای هندسی و استفاده از رنگ‌ های محدود و طبیعی شناخته می‌ شوند. همچنین، معماران نئوکلاسیک در طراحی ساختمان‌ های خود از ستون‌ ها، قوس‌ ها و پیکربندی‌ های هندسی استفاده کردند.

مکاتب هنری قرن 16 تا 18

 

در این پاورپوینت، به بررسی مکاتب هنری قرن 16، 17 و 18 پرداختیم که هر کدام ویژگی‌ ها و خصوصیات خود را داشتند. این مکاتب از تغییرات فرهنگی و اجتماعی در اروپا در طول این دوره‌ ها تأثیر گرفتند و به توسعه و پیشرفت هنر در این سده‌ ها کمک کردند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با مکاتب هنری در قرون شانزدهم تا هجدهم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.