دانلود پاورپوینت تاثیر میکروپلاستیک ها بر محیط های آبی، خاک، هوا و موجودات زنده

عنوان

بررسی موضوع تاثیر میکروپلاستیک ها بر محیط های آبی، خاک، هوا و موجودات زنده

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 12
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این پاورپوینت در قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای در مورد تاثیر میکروپلاستیک ها بر محیط های آبی، خاک، هوا و موجودات زنده می باشد که در 12 اسلاید و با فرمت ppt-pptx طراحی شده است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
12,000تومان
توضیحات

میکروپلاستیک

میکروپلاستیک یا ذرات پلاستیکی کوچک، به ذرات پلاستیکی با اندازه کمتر از 5 میکرومتر گفته می‌ شود. این ذرات معمولاً از تجزیه و تفکیک پلاستیک‌ها در طبیعت بوجود می‌ آیند و یا به صورت قرارگیری در محصولات شامل لوازم آرایشی، لباس‌ ها، نایلون‌ ها و حتی مواد غذایی وجود دارند.

این پاورپوینت در 12 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 3 آن قرار داده شده است:

میکروپلاستیک

خطرات مربوط به میکروپلاستیک‌ ها بسیار وسیع و متنوع هستند و تأثیرات آن بر سلامت انسان‌ ها و محیط زیست بسیار جدی است. یکی از مهم‌ترین خطرات آن، ورود این ذرات به زنجیره غذایی است. آب، خاک و هوا با میکروپلاستیک آلوده شده است و با خوردن مواد غذایی حاوی این ذرات، آن را به بدن وارد می‌ کنیم. این ذرات می‌ توانند در رودخانه‌ ها، دریاچه‌ ها و اقیانوس‌ ها به عنوان غذا برای حیوانات آبزی و پرندگان عمل کنند و با خوردن آن ها، در بدن حیوانات نفوذ کنند. سپس با خوردن گوشت این حیوانات توسط انسان‌ ها، میکروپلاستیک‌ ها به بدن ما نفوذ می‌کنند.

مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه انسان از میکروپلاستیک‌ ها بین 74 تا 121 ذره است. این ذرات می‌ توانند در بدن انسان تجمع یابند و اثرات مخربی بر سلامت ما داشته باشند. برخی از این اثرات شامل تحریک پاسخ التهابی در بدن، تغییر در ساختار و عملکرد خوابگاه‌ های سلولی، تأثیر بر فعالیت هورمون‌ ها، کاهش عملکرد ایمنی بدن و احتمال بروز بیماری‌ های مرتبط با التهاب است.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 9 این پاورپوینت قرار داده شده است:

آب آشامیدنی

علاوه بر تأثیرات بر سلامت انسان‌ها، میکروپلاستیک‌ ها نیز بر محیط زیست تأثیرات مخربی دارند. آن ها می‌ توانند خاک و آب را آلوده کنند و منجر به کاهش کیفیت آب و خاک شوند. همچنین، این ذرات می‌ توانند در گیاهان و درختان رشد کنند و باعث کاهش عملکرد محصولات کشاورزی شوند. همچنین، حیواناتی که محصولات حاوی میکروپلاستیک را مصرف می‌ کنند، نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند و ممکن است به خطر بیافتند.

میکروپلاستیک و خطرات آن

برای مقابله با این مشکل، لازم است که اقدامات جدی در جهت کاهش تولید و استفاده از پلاستیک‌ ها صورت گیرد. همچنین، باید به شیوه‌ های مناسبی برای دفع و بازیابی پلاستیک‌ ها توجه کنیم تا جلوی آلودگی محیط زیست توسط میکروپلاستیک‌ ها گرفته شود. همچنین، آموزش و افزایش آگاهی عمومی درباره خطرات میکروپلاستیک‌ ها و راه‌ های مقابله با آن بسیار مهم است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت تاثیر میکروپلاستیک ها بر محیط های آبی، خاک، هوا و موجودات زنده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.