دانلود پاورپوینت مروری بر کاربردهای هوش مصنوعی در متاورس

عنوان

کاربردهای هوش مصنوعی در متاورس

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 24
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به مروری بر کاربردهای هوش مصنوعی در متاورس در 24 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
24,000تومان
توضیحات

متاورس چیست؟

متاورس توسط گرافیک کامپیوتری از واقعیت مجازی موازی ایجاد شده و کاربران از سراسر جهان می توانند به آن دسترسی داشته باشند و از طریق عینک و گوشی به آن متصل شوند. کاربران در متاورس با بدنه‌ های دیجیتالی قابل تنظیم به نام آواتار ظاهر می شوند. اگرچه متاورس، یک محیط دیجیتال و مصنوعی است، با این حال تجربیات موجود در آن می ‌تواند تأثیر زیادی در زندگی واقعی داشته باشد. کاربردهای بسیار گسترده ای از این فناوری را می توان در حوزه های مختلف متصور شد.

این پاورپوینت نیز به بررسی کاربردهای هوش مصنوعی در متاورس پرداخته است. این پاورپوینت در 24 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 7 آن قرار داده شده است:

AI و متاورس

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی زیر شاخه ای از علوم رایانه است که کار اصلی آن تولید ماشین‌ های هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد. هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است و منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه ای برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد. این تعریف می تواند به تمامی ماشین هایی اطلاق شود که بگونه‌ ای همانند ذهن انسان عمل می‌کنند و می‌توانند کارهایی مانند حل مسئله و یادگیری داشته باشند.

کاربردهای هوش مصنوعی در متاورس

متاورس یک محیط سه بعدی مجازی به هم پیوسته است که در آن، مردم در سراسر جهان می توانند برای به اشتراک گذاری تجربیات اجتماعی خود، گرد هم آیند. این محیط می تواند از فناوری های فراگیر مانند واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و هوش مصنوعی (AI) برای ارائه تجربیات غنی استفاده نماید. ترکیب این فناوری ها می تواند تعاملات اجتماعی یکپارچه مانند جلسات اداری، اشتراک موسیقی، ورزش های الکترونیکی و … را بهبود بخشد. در این بین، ترکیب فناوری هایی همچون متاورس و هوش مصنوعی می تواند کاربردهای گسترده ای در زمینه های مختلف مانند مراقبت از سلامت، پزشکی، صنعت و … داشته باشد.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 19 این پاورپوینت قرار داده شده است:

تاثیر هوش مصنوعی بر متاورس

در چند سال اخیر، به طور فزاینده ای مشخص شده که هوش مصنوعی، نقش بسیار برجسته ای در حوزه های مختلف همچون پزشکی دارد. به عنوان مثال، در حوزه پزشکی می توان برخی از غربالگری ها را با استفاده از تکنولوژی AI انجام داد. این فناوری می تواند در برخی زمینه ها بسیار مفید باشد؛ به عنوان مثال، ارائه خدمات غربالگری برای نقاط دورافتاده. با این حال یک سری محدودیت ها نیز وجود دارد که از جمله آنها می توان به بی اعتمادی بیماران و نیز عدم تمایل به پذیرش فناوری اشاره نمود.

همچنین کاربردهای مبتنی بر تلفیق متاورس و هوش مصنوعی را می توان در زمینه روانپزشکی نیز متصور بود. به عنوان مثال، بیماری که با اختلالاتی همچون استرس و افسردگی دست و پنجه نرم می کند می تواند به کمک این فناوری، همواره یک روانپزشک یا دوست مجازی را جهت دریافت مشاوره، در کنار خود داشته باشد و اطلاعات مفیدی را نیز دریافت نماید.

کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت

لازم به توضیح است که این فناوری ها، پتانسیل تاثیرگذار عمیقی نیز می توانند در زمینه آموزش پزشکی داشته باشند. مجموعه رو به رشد کاربردهای این فناوری را می توان در هر مرحله از فرآیند آموزش پزشکی اعمال نمود. کاوش و بررسی در مورد کاربردهای این فناوری می تواند تضمین کننده فرآیندهای آموزشی در آینده باشد. از این فناوری ها می توان به عنوان ابزارهای مکمل یادگیری برای موضوعاتی همچون آناتومی پزشکی و رادیولوژی استفاده نمود. بررسی های صورت گرفته حاکی از اثربخشی این دوره های آموزشی می باشد و همچنین پتانسیل های هیجان انگیز بیشتری نیز در حوزه تدریس علوم پزشکی در آینده وجود دارد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مروری بر کاربردهای هوش مصنوعی در متاورس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.