عنوان |
خلاصه کتاب نظریه های برنامه درسی، جی پی میلر، ترجمه محمود مهر محمدی |
سال تهیه : 1402 | تعداد اسلاید : 163 |
فرمت فایل : pptx-ppt | نوع فایل : پاورپوینت |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
نظریه های برنامه درسی یک حوزه مطالعاتی است که به بررسی و تحلیل روش ها، استراتژی ها و فلسفه های آموزش و یادگیری می پردازد. این نظریه ها به ما کمک می کنند تا بهترین روش ها و راهکارهای آموزش و یادگیری را شناسایی و اجرا کنیم تا بهترین نتایج را برای دانش آموزان و دانشجویان به دست آوریم.
این پاورپوینت در 163 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 14 این پاورپوینت قرار داده شده است:
نظریه های برنامه درسی از چندین جنبه مختلف بررسی می شوند، از جمله فلسفه آموزش و یادگیری، روش های آموزش، ارزیابی یادگیری، تحلیل محتوا و ساختار درس، مدیریت کلاس و فرآیندهای یادگیری. این نظریه ها معمولاً بر اساس تحقیقات علمی و داده های آماری ارائه می شوند و به ما کمک می کنند تا بهترین راهکارها و روش های آموزش و یادگیری را شناسایی کنیم.
در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 93 این پاورپوینت قرار داده شده است:
در حال حاضر، چندین نظریه برنامه درسی وجود دارد که هر یک از آن ها به روش خاص خود برای بهبود آموزش و یادگیری متمایل هستند. برخی از این نظریه ها شامل روش شناسی های سنتی مانند روش تدریس مستقیم و روش تدریس مبتنی بر مشارکت دانشجوان است. برخی دیگر از نظریه های برنامه درسی شامل روش شناسی های نوآورانه مانند یادگیری مبتنی بر پروژه، یادگیری مبتنی بر مسئله و یادگیری مبتنی بر بازخورد هستند.
در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 151 این پاورپوینت قرار داده شده است:
علاوه بر این، نظریه های برنامه درسی همچنین به بررسی عوامل فردی و اجتماعی که تأثیرگذار بر فرآیندهای آموزش و یادگیری هستند، پرداخته و به ما کمک می کنند تا بهترین روش ها و راهکارهای آموزش و یادگیری را با توجه به شرایط فردی و اجتماعی دانش آموزان و دانشجوان شناسایی کنیم.
در نتیجه، نظریه های برنامه درسی باعث بهبود فرآیندهای آموزش و یادگیری می شوند و به ما کمک می کنند تا بهترین روشها و راهکارهای آموزش و یادگیری را شناسایی کنیم تا به بهترین نتایج برسیم.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.