عنوان |
خلاصه کتاب دیدگاه های نو در برنامه ریزی آموزشی، فریده مشایخ (15 فصل کامل) |
سال تهیه : 1402 | تعداد اسلاید : 356 |
فرمت فایل : pptx-ppt | نوع فایل : پاورپوینت |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
در حوزه برنامه ریزی آموزشی، دیدگاه های نو و نوآورانه ای وجود دارد که به عنوان چالش ها و فرصت های جدید برای توسعه و بهبود سیستم آموزشی مورد توجه قرار می گیرند. این دیدگاه ها با هدف بهبود کیفیت آموزش و پرورش، ارتقا عملکرد دانش آموزان و ایجاد فضایی مناسب برای یادگیری و توسعه فردی و اجتماعی، مطرح شده اند.
فهرست مطالب:
این پاورپوینت در 356 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 10 آن قرار داده شده است:
یکی از دیدگاه های نو در برنامه ریزی آموزشی، تمرکز بر روی یادگیری مبتنی بر مشارکت است. این دیدگاه به این باور است که دانش آموزان باید در فرایند یادگیری خود مشارکت کنند و نقش فعالی در انتخاب موضوعات و روش های یادگیری خود داشته باشند. این دیدگاه از اهمیت بالایی به انعکاس نظرات و نیازهای دانش آموزان در برنامه های آموزشی میدهد و به آن ها فرصت می دهد تا به صورت خودمختارانه و خلاقانه یاد بگیرند.
دیدگاه دیگری که در حوزه برنامه ریزی آموزشی مطرح شده است، تمرکز بر روی یادگیری مبتنی بر محتوا و مفاهیم است. این دیدگاه به این باور است که آموزش باید بر اساس محتوا و مفاهیم اصلی صورت گیرد و به دانش آموزان کمک کند تا مفاهیم را درک کنند و بتوانند آن ها را در زندگی واقعی به کار ببرند. این دیدگاه به تأکید بر روی چالش ها و مسائل واقعی جامعه، اخلاق و ارزش های اجتماعی و فرهنگی، و توسعه مهارت های علمی و عملی دانش آموزان تأکید دارد.
در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 353 این پاورپوینت قرار داده شده است:
در کنار این دیدگاه ها، دیدگاه های نو و نوآورانه دیگری نیز در حوزه برنامه ریزی آموزشی مطرح شده اند که به تأثیرات فناوری، تغییرات جامعه و فرهنگ، نقش و تأثیر معلمان و والدین، و شرایط زیرساخت های آموزشی توجه دارند.
با توجه به چالش های جدید و نیاز های متغیر جامعه، این دیدگاه های نو در برنامه ریزی آموزشی نقش مهمی در بهبود کیفیت آموزش و پرورش و تأثیر گذار شدن بر عملکرد دانش آموزان دارند. این دیدگاه ها امکانات جدید برای تحول در سیستم آموزشی فراهم می کنند و به تأمین نیاز های یادگیرندگان در جامعه مدرن کمک میکنند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.