عنوان |
ارزیابی ارتباط توانمندی روان شناختی و کیفیت زندگی کاری با رضایت شغلی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس |
رشته : مدیریت | تعداد صفحه : 139 |
فرمت فایل : docx | نوع فایل : word قابل ویرایش |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
اساتید دانشگاه نقش مهمی در جامعه ایفا میکنند. آنها به آموزش نسلهای آینده، تولید دانش جدید و پیشرفت جامعه کمک میکنند. با این حال، کار آنها میتواند چالشبرانگیز و استرسزا باشد.
یکی از عواملی که میتواند بر رضایت شغلی اساتید دانشگاه تأثیر بگذارد، توانمندی روانشناختی آنهاست. توانمندی روانشناختی به توانایی فرد برای مقابله با چالشها، حفظ انگیزه و رسیدن به اهداف خود اشاره دارد. اساتید توانمند از نظر روانشناختی، در مواجهه با چالشهای شغلی مانند حجم بالای کار، مهلتهای فشرده و انتظارات بالا، انعطافپذیرتر و مقاومتر هستند.
عامل دیگر مرتبط با رضایت شغلی اساتید، کیفیت زندگی کاری آنهاست. کیفیت زندگی کاری به جنبههای مختلف شغل مانند محیط کار، روابط با همکاران و تعادل بین کار و زندگی اشاره دارد. اساتیدی که از کیفیت زندگی کاری بالایی برخوردار باشند، از شغل خود رضایت بیشتری دارند و احتمال فرسودگی شغلی در آنها کمتر است.
تحقیقات متعددی نشان دادهاند که بین توانمندی روانشناختی، کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی اساتید دانشگاه رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.
نقش واسطهای کیفیت زندگی کاری
برخی از تحقیقات نشان دادهاند که کیفیت زندگی کاری نقش واسطهای بین توانمندی روانشناختی و رضایت شغلی اساتید دارد. به این معنی که توانمندی روانشناختی بر کیفیت زندگی کاری اساتید تأثیر میگذارد و کیفیت زندگی کاری نیز به نوبه خود بر رضایت شغلی آنها اثر میگذارد.
عوامل مؤثر بر توانمندی روان شناختی و کیفیت زندگی کاری
عوامل متعددی میتوانند بر توانمندی روانشناختی و کیفیت زندگی کاری اساتید دانشگاه تأثیر بگذارند، از جمله:
راهکارهایی برای ارتقای توانمندی روان شناختی، کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی اساتید
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.