عنوان |
ارزیابی تاثیر واقعیت درمانی بر کاهش کمرویی و نارسایی هیجانی دانش آموزان |
رشته : مدیریت | تعداد صفحه : 91 |
فرمت فایل : docx | نوع فایل : word قابل ویرایش |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
واقعیت درمانی، رویکردی درمانی مبتنی بر رفتار درمانی شناختی است که توسط ویلیام گلاسر ابداع شده است. این روش بر این ایده استوار است که افراد مسئول انتخاب ها و رفتارهای خود هستند و می توانند با تغییر نگرش و رفتار خود، مشکلات خود را حل کنند.
بر خلاف بسیاری از رویکردهای درمانی سنتی که بر گذشته و ریشه های مشکلات تمرکز می کنند، واقعیت درمانی بر حال و آینده تمرکز دارد. در واقعیت درمانی، درمانگر به مراجع کمک می کند تا واقعیت زندگی خود را بپذیرد و مسئولیت انتخاب ها و رفتارهای خود را بر عهده بگیرد. همچنین به مراجع کمک می کند تا مهارت های لازم برای حل مشکلات خود و رسیدن به اهداف خود را یاد بگیرد.
تحقیقات نشان داده است که واقعیت درمانی می تواند در کاهش کمرویی و نارسایی هیجانی دانش آموزان موثر باشد. در یک مطالعه، دانش آموزانی که تحت درمان این مورد قرار گرفتند، در مقایسه با گروه کنترل، کاهش قابل توجهی در علائم کمرویی و نارسایی هیجانی نشان دادند. در مطالعه دیگری، دانش آموزانی که با این موضوع آموزش دیدند، مهارت های اجتماعی و عزت نفس آنها به طور قابل توجهی افزایش یافت.
واقعیت درمانی از طریق چندین مکانیسم می تواند به کاهش کمرویی و نارسایی هیجانی کمک کند:
واقعیت درمانی یک رویکرد درمانی امیدوارکننده برای کمرویی و نارسایی هیجانی در دانش آموزان است.
مزایای واقعیت درمانی برای دانش آموزان:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.