عنوان فارسی |
شبیه سازی ماشین سنکرون در مطالعات پایداری سیستم قدرت |
عنوان انگلیسی |
Simulation of Synchronous Machine in Stability Study for Power System |
کلمات کلیدی |
تبدیل پارک (تبدیل dq0 غالبا به تبدیل پارک اشاره دارد)؛ تبدیل پریونیت؛ مدل فضای حالت؛ تابع تبدیل |
درسهای مرتبط |
دینامیک سیستم های قدرت |
تعداد صفحات انگلیسی : 6 | نشریه : Semantic Scholar |
سال انتشار : 2008 | تعداد رفرنس مقاله : 10 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله | آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله |
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است | نام مجله مقاله : International Journal of Electrical and Electronics Engineering (مجله بین المللی مهندسی برق و الکترونیک) |
ترجمه: دارد (ترجمه 17 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) | گزارشکار : دارد (39 صفحه) | شبیه سازی : دارد (5 فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .m) |
این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.
فناوری های تحلیل و طراحی سیستم کنترلی گزینه بسیار مفیدی برای استفاده در توسعه های بلادرنگ هستند. یک سیستم قدرت پایدار سیستمی است که در آن ماشین های سنکرون پس از ایجاد اغتشاش به حالت اولیه شان برمی گردند، گویی تغییر خالصی در توان ایجاد نشده است یا بدون از دست رفتن سنکرون بودن حالت جدیدی را دریافت می کنند. در صورتی که معادلات سیستم خطی باشند (خطی شده باشند)، تکنیک های تحلیل سیستم های خطی برای مطالعه رفتار دینامیک بکار می روند. رایج ترین روش شبیه سازی هر مولفه از طریق تابع انتقال آن است.آنگاه ممکن است عملکرد سیستم بوسیله روش هایی همچون منحنی های ریشه تمرکز، تحلیل حوزه فرکانس (معیار نایکوئیست)، معیار روی هرویتز تحلیل بشود. این روش ها به صورت گسترده در مطالعات مربوط به سیستم های کوچک و تعداد اندکی از ماشین ها بکار رفته اند. برای سیستم های بزرگ، مدل فضای حالت بیشتر برای سیستم های توصیف کننده معادلات دیفرانسیل خطی بکار می روند. بر اساس نتایج مدلسازی متلب برای سیستم با دستگاه های سنکرون محدود، پایداری بر اساس منحنی ریشه تمرکز بدست می آید.این سیستم کُلی شامل ماشین های سنکرون، محرک، تقویت کننده و مولفه های تنظیم کننده است. مدلسازی ریاضیاتی این سیستم در این پروژه توصیف شده است. سپس سیستم به نتایج شبیه سازی تابع تبدیل (پاسخ زمانی) منتقل می شود که از این تابع تبدیل بدست آمده است.
هدف این پروژه، معرفی تکنیک مدلسازی ماشین سنکرون با سیستم تحریک در مطالعات پایداری به تکنیسین ها، و استفاده از شبیه سازی رایانه ای به عنوان ابزاری برای انجام مطالعات حالت گذرا و کنترل است. سپس برای برخورداری از یک سیستم واقعی و انجام آزمایشات روی آن، شبیه سازی معمولاً توسط مهندسان برای مطالعه عملکرد گذرا و کنترلی، یا تست طراحی های مفهومی بکار می رود. ما از متلب/ سیمولینک استفاده نمودیم زیرا منحنی یادگیری کوتاه آن توسط اکثر دانشجویان برای شروع یادگیری بکار می رود، توزیع آن گسترده است، و ماهیت آن اهداف کُلی را شامل می شود. این شرایط نشان دهنده مزایای استفاده از متلب برای تحلیل پایداری سیستم توان حالت گذرا، از جمله رفتار کنترلی هستند. این پروژه صرفاً به بخشی از تحقیقات مولف اشاره نموده است و به روند تحلیلی اش در نرم افزار متلب رسیدگی نموده است. کاربرد اصلی این پروژه تحقیقاتی پایداری سیستم باس نامحدود ماشین سنکرون، مطابق توضیحات قبلی است.
این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.