عنوان |
مطالعه ای بر مفهوم مدیریت آموزشی |
سال تهیه : 1402 | تعداد اسلاید : 19 |
فرمت فایل : ppt - pptx | نوع فایل : پاورپوینت |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
مدیریت آموزشی به مجموعه فعالیت ها و روش هایی اطلاق می شود که برای برنامه ریزی، تنظیم، اجرا و ارزیابی فرآیندهای آموزشی در سازمان ها و مؤسسات آموزشی استفاده می شود. هدف اصلی مدیریت آموزشی، بهبود کیفیت آموزش و یادگیری در سطح سازمان و افزایش عملکرد و بهرهوری افراد است.
این پاورپوینت در 19 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 3 آن قرار داده شده است:
1. تحلیل نیازهای آموزش: در این مرحله، نیازهای آموزشی سازمان یا گروه هدف شناسایی و تحلیل می شوند. این شامل تعیین هدف های آموزش، شناسایی مهارتها و دانش مورد نیاز و تعیین مخاطبان آموزش است.
2. طراحی برنامه آموزشی: در این مرحله، برنامه های آموزشی براساس نیازهای شناسایی شده طراحی می شود. این شامل تعیین محتوا، روش های آموزشی، زمان بندی و منابع مورد نیاز است.
3. اجرای برنامه آموزشی: در این مرحله، برنامه های آموزشی به عملیات عملی پیاده سازی می شوند. این شامل اجرای جلسات آموزشی، استفاده از روش های آموزشی مختلف (مانند کلاس درس، کارگاهها، آموزش آنلاین) و ارائه محتوا و منابع آموزشی است.
در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 17 این پاورپوینت قرار داده شده است:
4. ارزیابی و اصلاح: در این مرحله، عملکرد و کارآیی برنامه های آموزشی ارزیابی می شود. این شامل جمع آوری و تحلیل داده های ارزیابی، تعیین نقاط قوت و ضعف برنامه آموزشی و اصلاح آن براساس نتایج ارزیابی است.
مدیریت آموزشی نقش مهمی در بهبود سطح آموزش و یادگیری در سازمان ها و مؤسسات دارد. با استفاده از اصول و روش های مدیریت آموزشی، سازمان ها می توانند نیازهای آموزشی خود را شناسایی کنند، برنامه های آموزشی مؤثر طراحی و اجرا کنند و عملکرد و بهرهوری کارکنان را بهبود بخشند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.