عنوان |
بررسی انواع سیستم های سوخت رسانی |
سال تهیه : 1402 | تعداد اسلاید : 13 |
فرمت فایل : pptx-ppt | نوع فایل : پاورپوینت |
کیفیت : طلایی | مناسب : دانشجویان |
سیستم سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری دو نوع متفاوت برای تامین سوخت به موتورهای داخلسوز است. هر کدام از این سیستم ها مزایا و معایب خود را دارند و در برخی از خودروها استفاده می شوند.
در این سیستم سوخت رسانی، سوخت و هوا در داخل کاربراتور مخلوط می شوند و سپس به سیلندر موتور می روند. در این سیستم، کاربراتور با استفاده از انتقال فشار هوا، سوخت را از مخزن سوخت جذب کرده و به صورت مخلوطی با هوا به سیلندر موتور منتقل می کند. سپس در داخل سیلندر، مخلوط سوخت و هوا تحت تأثیر جرقه ایجاد شده توسط کشنده آن، احتراق می شود.
مزایا:
– قابلیت تنظیم دقیق نسبت سوخت به هوا برای بهینه سازی عملکرد موتور.
– قیمت مناسب تر و ساده تر در مقایسه با سیستم انژکتوری.
– قابلیت تعمیر و نگهداری آسان.
معایب:
– کارایی کمتر در مصرف سوخت و آلودگی بیشتر در خروجی گازهای دودی.
– عملکرد ضعیف در شرایط آب و هوای سرد.
– نیاز به تنظیمات مکانیکی و تعویض مداوم قطعات کاربراتور.
در این سیستم، سوخت به صورت مستقیم و به طور مستقیم به سیلندر موتور تزریق می شود. در این سیستم، انژکتور با استفاده از فشار سوخت، سوخت را به صورت پودر یا مایع به سیلندر انتقال می دهد. سپس در داخل سیلندر، سوخت تحت تأثیر جرقه ایجاد شده توسط کشنده آن، احتراق می شود.
مزایا:
– کارایی بهتر در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا.
– عملکرد بهتر در شرایط آب و هوای سرد.
– نیاز به تنظیمات کمتر و نگهداری آسان.
معایب:
– قیمت بالاتر و پیچیدگی بیشتر در مقایسه با سیستم کاربراتوری.
– نیاز به سنسورها و تجهیزات الکترونیکی برای کنترل دقیق تزریق سوخت.
– تعمیر و نگهداری پیچیده تر.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.