دانلود پاورپوینت مبانی تئوری های یادگیری ژان پیاژه: نگاهی به بیوگرافی

عنوان

مبانی تئوری های یادگیری ژان پیاژه

سال تهیه : 1403 تعداد اسلاید : 27
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این پاورپوینت که در قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی مبانی تئوری های یادگیری ژان پیاژه در 27 اسلاید می پردازد. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
49,000تومان
توضیحات

ژان پیاژه: خالق نظریه رشد شناختی

ژان پیاژه، روانشناس، کودک‌شناس و فیلسوف مشهور سوئیسی، در 9 آگوست 1896 در شهر نوشاتل سوئیس متولد شد. او از پیشگامان علم روانشناسی شناختی و از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان حوزه رشد شناختی در کودکان به شمار می‌رود.

این پاورپوینت در 27 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 4 آن قرار داده شده است:

ژان پیاژه

پیاژه از سنین کودکی به مطالعه طبیعت و جمع‌آوری سنگ‌ها و صدف‌ها علاقه داشت. این کنجکاوی ذاتی، او را به سمت دنیای علم و پژوهش سوق داد. او در دانشگاه سوربن به تحصیل فلسفه پرداخت و سپس دکترای خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه ژنو دریافت کرد.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 11 این پاورپوینت قرار داده شده است:

مراحل رشد شناختی

مبانی تئوری‌های یادگیری پیاژه:

نظریه مشهور پیاژه که به “رشد شناختی” یا “شناخت‌شناسی تکوینی” مشهور است، بر این ایده استوار است که کودکان نقش فعالی در یادگیری خود ایفا می‌کنند. آنها با تعامل با محیط اطراف خود، دانش و درک خود از جهان را به تدریج می‌سازند.

پیاژه معتقد بود که رشد شناختی در مراحل ثابتی رخ می‌دهد و هر مرحله با ویژگی‌های خاص خود مشخص می‌شود. او چهار مرحله اصلی را برای این فرآیند در نظر گرفته بود:

  1. مرحله حسی- حرکتی (تولد تا 2 سالگی): در این مرحله، نوزادان از طریق حواس و حرکات خود با دنیای اطرافشان آشنا می‌شوند. آنها اشیاء را می‌چاپند، می‌لیسند و به آنها نگاه می‌کنند تا در مورد آنها یاد بگیرند.
  2. مرحله پیش‌عملیاتی (2 تا 7 سالگی): در این مرحله، کودکان شروع به استفاده از زبان و نمادها برای نشان دادن دنیای اطراف خود می‌کنند. با این حال، تفکر آنها هنوز منطقی نیست و آنها در درک مفاهیم انتزاعی مشکل دارند.
  3. مرحله عملیات بتنی (7 تا 11 سالگی): در این مرحله، کودکان می‌توانند به طور منطقی فکر کنند و از استدلال برای حل مسائل استفاده کنند. آنها همچنین می‌توانند مفاهیم انتزاعی مانند زمان، عدد و جرم را درک کنند.
  4. مرحله عملیات انتزاعی (11 سالگی به بعد): در این مرحله، نوجوانان می‌توانند به طور انتزاعی فکر کنند و مفاهیم فرضی و غیرقابل مشاهده را درک کنند. آنها همچنین می‌توانند از استدلال قیاسی و استدلال استقرایی برای حل مسائل پیچیده استفاده کنند.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 26 این پاورپوینت قرار داده شده است:

ارزشیابی

تاثیر گذاری پیاژه:

تئوری‌های پیاژه در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش، روانشناسی و فلسفه تأثیر بسزایی داشته است. ایده‌های او در مورد نحوه یادگیری کودکان، مبنای بسیاری از روش‌های آموزشی مدرن قرار گرفته است.

پیاژه در سال 1980 در سن 84 سالگی در ژنو سوئیس درگذشت. اما میراث او همچنان در سراسر جهان زنده و پویا باقی مانده است.

تئوری های یادگیرنده

نکات قابل توجه در مورد بیوگرافی پیاژه:

  • او در کودکی به جمع‌آوری سنگ‌ها و صدف‌ها علاقه داشت، که نشان‌دهنده کنجکاوی ذاتی او در مورد دنیای طبیعی بود.
  • او در ابتدا به فلسفه علاقه داشت، اما بعداً به سمت روانشناسی و مطالعه نحوه یادگیری کودکان سوق داده شد.
  • تئوری‌های او بر این ایده استوار است که کودکان نقش فعالی در یادگیری خود ایفا می‌کنند و با تعامل با محیط، دانش خود را می‌سازند.
  • او چهار مرحله اصلی را برای رشد شناختی در نظر گرفته بود: حسی- حرکتی، پیش‌عملیاتی، عملیات بتنی و عملیات انتزاعی.
  • ایده‌های او تأثیر بسزایی بر زمینه‌های مختلف از جمله آموزش، روانشناسی و فلسفه داشته است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مبانی تئوری های یادگیری ژان پیاژه: نگاهی به بیوگرافی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + دوازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.