استفاده از help متلب

نحوه ی استفاده از help در متلب

یکی از مهم ترین امکانات نرم افزار استفاده از help متلب می باشد. شما می توانید هر تابع دلخواه خود را در help جستجو کرده و مثال هایی را از آن مشاهده نمایید. برای استفاده از help متلب از دستور doc در بخش command window استفاده کنید. به عنوان مثال میخواهید اطلاعاتی در رابطه با تابع ceil پیدا کنید کافیست بنویسید doc ceil :

خواهید دید help متلب باز شده و شما می توانید در این قسمت توضیحات کافی مربوط به تابع ceil را مشاهده نمایید. در متلب ۲۰۱۵ شما می توانید از help کپی هم بگیرید و خودتان امتحان کرده و نتایج را مشاهده کنید در شکل زیر تابع ceil را در help متلب مشاهده می کنید.

در قسمت search documentation  می توانید هر مورد دیگری را تایپ کرده و جستجو نمایید. مطالب بسیار مفیدی در help متلب وجود دارد و کمک شایانی برای یادگیری شما خواهد نمود.

Help متلب به چند بخش برای هر تابع تقسیم شده است به طوری که روش استفاده از آن در سیمولینک متلب و مثال های مختلف برای استفاده از آن در کد نویسی ارائه شده اند. بعنوان مثال تابع prod را در قسمت search documentation می نویسیم که قبل از زدن کلید enter شکل زیر حاصل خواهد شد:

همان طور که ملاحظه می کنید برای تابع prod سه قسمت ارائه شده است که به ترتیب زیر هستند:

۱- function

2-blocks

3-categories

قسمت اول مربوط به طریقه ی استفاده از این تابع در کد نویسی می باشد و قسمت دوم مربوط به استفاده از آن در سیمولینک ارائه شده است که با انتخاب آن شکل زیر حاصل خواهد شد:

در قسمت طبقه بندی ها نیز طبقه بندی موضوعی آن نشان داده شده است، بیش تر مباحثات ریاضی در این قسمت در رابطه با تابع مورد نظر توضیح داده می شود. شکل زیر نمایش گر این موضوع می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 13 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.