دانلود تحقیق آشنایی با سیستم های تشخیص نفوذ (IDS)

عنوان

بررسی سیستم های تشخیص نفوذ (IDS)

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 84
فرمت فایل : docx نوع فایل : word قابل ویرایش
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

این تحقیق در مورد آشنایی با سیستم های تشخیص نفوذ (IDS) می باشد که در 84 صفحه و با فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

تحقیق آماده
قیمت دانلود
20,400تومان
توضیحات

سیستم های تشخیص نفوذ (IDS)

سیستم های تشخیص نفوذ (IDS) یکی از ابزارهای مهم در امنیت اطلاعات و شبکه های کامپیوتری است که برای شناسایی و پیشگیری از حملات نفوذی و نفوذهای غیرمجاز به شبکه ها و سیستم های کامپیوتری استفاده می شود. این سیستم ها به صورت مداوم و به صورت خودکار به دنبال الگوهای عملکرد ناهنجار و فعالیت های مشکوک در شبکه ها و سیستم های کامپیوتری می گردند و در صورت شناسایی هر گونه فعالیت ناهنجار یا حمله نفوذی، اقدام به هشدار دادن مدیران سیستم و گرفتن اقدامات پیشگیرانه می کنند.

این سیستم ها به دو شکل عمده عمل می کنند: شبکه ای (NIDS) و سیستم های تشخیص نفوذ مبتنی بر میزبان (HIDS). سیستم های تشخیص نفوذ شبکه ای در شبکه ها عمل می کنند و به دنبال الگوهای ترافیک شبکه و فعالیت های مشکوک در شبکه ها می گردند. این سیستم ها معمولاً در نقاط مختلف شبکه نصب می شوند و ترافیک شبکه را مانند گروه های آدرس IP، پورت ها، پروتکل ها و الگوهای داده های مخابراتی بررسی می کنند.

این سیستم ها مبتنی بر میزبان در سطح سرورها و سیستم های کامپیوتری عمل می کنند و به دنبال الگوهای عملکرد ناهنجار در سطح سرورها و سیستم های کامپیوتری می گردند. این سیستم ها به صورت محلی روی سرورها و سیستم های کامپیوتری نصب می شوند و به دنبال فعالیت های غیرمعمول در فایل ها، پروسه ها، سرویس ها و داده های سرورها می گردند.

این سیستم ها دارای قابلیت های مختلفی مانند تشخیص حملات دیدار، تشخیص حملات بدون دیدار، تشخیص حملات بر پایه الگو، تشخص حملات بر پایه آمار و تحلیل رفتار است. این سیستم ها معمولاً از الگوریتم ها و قوانین قابل تنظیم برای شناسایی الگوهای عملکرد ناهنجار استفاده می کنند و با استفاده از تکنولوژی های مختلف مانند شبکه عصبی مصنوعی، یادگیری ماشین، تحلیل آماری و الگوریتم های پردازش داده، به شناسایی حملات نفوذ و فعالیت های مشکوک در شبکه ها و سرو…

سیستم های تشخیص نفوذ (IDS)

فهرست مطالب

چكیده

مقدمه

نگاهی بر سیستم های تشخیص نفوذ (IDS)

انواع روشهای تشخیص نفوذ

سیستم تشخیص نفوذ مبتنی بر شبكه (NIDS)

معایب ها NIDS عبارتند از:

سیستم تشخیص نفوذ توزیع شده (DIDS)

روش های برخورد و پاسخ به نفوذ

پاسخ غیرفعال در سیستم تشخیص نفوذ

و …

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق آشنایی با سیستم های تشخیص نفوذ (IDS)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.