دانلود تحقیق کاربردهای بلاکچین در اینترنت اشیا (IoT)

خلاصه:

این تحقیق در چهار فصل آماده شده که شامل مقدمه، تعریف و مفاهیم مبنا، بررسی کارهای مرتبط و نهایتا، نتیجه گیری و بررسی کارهای آینده می باشد. اینترنت اشیا یا همان IoT، یک فناوری نوظهور و مدرن می باشد که به واسطه آن می توان ادوات مختلف فیزیکی و مجازی را از طریق اینترنت به یکدیگر متصل نمود. این سیستم، با اینکه مزایای بیشماری دارد، با این حال، با چالش هایی نیز روبرو است و این چالش ها به عنوان مانعی برای توسعه کاربردهای مبتنی بر اینترنت اشیا می باشند. این تحقیق در قالب فایل ورد (WORD) و PDF در 47 صفحه، آماده شده است. همچنین تعداد 15 مقاله مرجع مربوط به این تحقیق نیز داخل بسته قرار داده شده است.

تحقیق بلاکچین و اینترنت اشیا
قیمت دانلود مقاله
42,000تومان
گزارشکار: ندارد شبیه سازی : ندارد
شرح موضوع

تحقیق بلاکچین و اینترنت اشیا

اینترنت اشیاء (IoT)، افراد، مکان ها و محصولات را به هم متصل می کند و با انجام چنین کاری، فرصت هایی برای ارزش آفرینی بوجود می آورد. تراشه ها، حسگرها و محرک های پیشرفته که در اجسام فیزیکی تعبیه شده اند، همه داده ها را به شبکه IoT می فرستند. قابلیت های تحلیلی IoT از این داده ها برای تبدیل نگرش ها به عمل و اقدام استفاده می کنند، و در نتیجه بر فرآیندهای تجاری تاثیر می گذارند و به روش های جدید انجام کار، منجر می شوند. اما، هنوز تعدادی دغدغه و نگرانی فنی و امنیتی باقی مانده که باید رفع شوند.

این تحقیق در 47 صفحه به صورت فایل ورد (WORD) قابل ویرایش و PDF تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از صفحات آن قرار داده شده است:

اینترنت اشیا و بلاکچین

امنیت، یکی از دغدغه های مهم مرتبط با IoT می باشد که از پیاده سازی مقیاس بزرگ آن جلوگیری کرده است. در اغلب موارد، ادوات IoT، از حفره های امنیتی رنج می برند که آنها را به یک هدف آسان برای حمله های «منع سرویس توزیع شده» (DDOS)، تبدیل کرده است. در حمله های DDoS، چندین سیستم کامپیوتری دستکاری شده، یک هدف، مانند یک سرور مرکزی، را با حجم بالایی درخواست داده ای همزمان بمباران می کنند، و در نتیجه باعث «منع سرویس» برای کاربران سیستم هدفگیری شده می شود. در سالهای اخیر، تعدادی حمله DDoS باعث اختلال در سیستم های سازمانی و شخصی شده است. ادوات IoT غیرایمن، هدف آسانی برای جرایم سایبری هستند تا از حفاظت ایمنی ضعیف شان برای هک شدن و تبدیل آنها به اجرا کننده حمله های DDoS، استفاده شود. با افزایش تعداد دستگاه های وصل شده از طریق یک شبکه IoT، سیستم های متمرکز فعلی برای احراز هویت، تصدیق و متصل کردن گره های مختلف در یک شبکه به یک تنگنا تبدیل خواهد شد. در نتیجه، به سرمایه گذاری های زیاد برروی سرورهایی که می توانند حجم زیادی از تبادل اطلاعات را مدیریت کنند، نیاز می شود و اگر این سرور از سرویس خارج شود، کل شبکه ممکن است قطع شود. طبق پیش بینی های Gartner’s Forecast، انتظار می رود تعداد گره های اینترنت اشیاء با نرخ رشد سالانه ترکیبی 32 درصد از سال 2016 تا 2021، افزایش یابند و به رقم 25.1 میلیارد واحد برسند. از آنجا که انتظار می رود ادوات IoT به یک قسمت لاینفک از زندگی روزمره ما در سالهای آتی تبدیل شوند، لازم است سازمان ها برروی رفع چالش های امنیتی و مقیاس پذیری گفته شده در بالا، سرمایه گذاری کنند. فنآوری پیش روی دیگر، بلاکچین یا «فنآوری دفتر حساب توزیع شده» (DLT)، توانایی کمک به رفع تعدادی از چالش های امنیتی و مقیاس پذیری IoT را دارد. بلاکچین، را می توان یک «تغییر دهنده بازی مرتبط با اطلاعات» قلمداد کرد، و علت آن، قابلیت ها و مزایای منحصربفرد آن است. یک سیستم بلاکچین، در هسته خود، از یک دفتر حساب دیجیتال توزیع شده، اشتراک گذاری شده بین شرکت کنندگان سیستم، که برروی اینترنت مستقر می شود، تشکیل شده است، به نحوی که معاملات یا رویدادها اعتباریابی می شوند و در آن دفتر حساب ثبت می شود و بنابراین قابل دستکاری یا حذف نیست. در نتیجه، روشی برای ثبت و اشتراک گذاری اطلاعات توسط جامعه ای از کاربران، بوجود می آید. در این جامعه، اعضای منتخب، نسخه ای از دفتر حساب را نزد خود نگهداری می کنند و باید هرگونه معاملات جدید را قبل از اینکه برروی دفتر حساب پذیرفته شوند، به صورت جمعی از طریق یک فرآیند اجماع، تایید اعتبار کنند.

بلاکچین چگونه می تواند چالش های امنیتی IoT را حل کند؟

شبکه IoT می تواند تبادل داده ها بین چند دستگاه که تحت مالکیت و مدیریت سازمان های مختلف هستند را پردازش کند، و در نتیجه پیدا کردن منبع هرگونه درز داده ها در صورت رخداد هرگونه حمله توسط مجرمان سایبری را دشوار می سازد. علاوه بر آن، IoT، حجم زیادی از داده ها را تولید می کند، و با وجود چندین ذینفع دخیل، مالکیت داده ها، همیشه مشهود و شفاف نمی شود.

بلاکچین می تواند به روش های زیر، به رفع مشکلات امنیتی و مقیاس پذیری مرتبط با IoT کمک کند:

  • دفتر حساب توزیع شده در یک سیستم بلاکچین، نسبت به هرگونه دستکاری ایمن و مصون است و این کار نیاز به وجود اعتماد میان طرف های دخیل را برطرف می کند. هیچ سازمانی بر حجم بالای داده های تولید شده بوسیله ادوات IoT کنترل ندارد.
  • استفاده از بلاکچین برای ذخیره داده های IoT لایه امنیت دیگری ایجاد می کند که هکرها برای دسترسی به شبکه باید آن را دور بزنند. بلاکچین، یک سطح رمزنگاری بسیار قویتر بوجود می آورد که باعث می شود جانویسی یا رونویسی برروی رکوردهای داده ای موجود، اساساً غیرممکن شود.
  • بلاکچین، با اجازه دادن به همه افرادی که مجاز به دسترسی به شبکه هستند تا معاملات رخ داده در گذشته را رهگیری کنند، شفافیت بوجود می آورد. این کار می تواند یک روش مطمئن برای شناسایی منبع هرگونه نشت داده ها و انجام هرگونه اقدام سریع برای آن ، فراهم کند.
  • بلاکچین می تواند پردازش سریع معاملات و هماهنگی میان میلیون ها دستگاه به هم متصل را ممکن سازد. با رشد تعداد دستگاه های به هم متصل، فنآوری دفتر حساب توزیع شده، یک راهکار معتبر برای پشتیبانی از پردازش تعداد زیادی از معاملات، فراهم می سازد.
  • بلاکچین با فراهم کردن روشی برای ایجاد اعتماد میان ذینفعان، می تواند به شرکت های IoT، این امکان را بدهد که هزینه هایشان را با از بین بردن بالاسری های پردازش مرتبط با درگاه های IoT، کاهش دهند (برای مثال، برای هزینه های بالاسری پروتکل، سخت افزار یا ارتباطات سنتی).

قراردادهای هوشمند، که یک قرارداد بین دو طرف یا شخص است که در بلاکچین ذخیره می شود، می تواند اجرای تعهدات قرادادی بین ذینفعان براساس برآورده شدن ضوابط معین، امکان پذیرتر کند. برای مثال، قراردادهای هوشمند می توانند به صورت خودکار، بدون هیچگونه نیاز به مداخله انسانی، هنگامی که شرایط ارائه یک سرویس یا خدمت برآورده شوند، پرداخت ها را تایید کنند.


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود تحقیق کاربردهای بلاکچین در اینترنت اشیا (IoT)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.