دانلود نمونه سوالات استخدامی دیوان محاسبات کشور

عنوان

سوالات استخدامی دیوان محاسبات کشور

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 140
فرمت فایل : pdf نوع فایل : پی دی اف
کیفیت : طلایی مناسب : داوطلبان آزمون استخدامی

این مجموعه شامل نمونه سوالات استخدامی دیوان محاسبات کشور با پاسخنامه به صورت فایل و فرمت pdf می باشد. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

نمونه سوالات استخدامی
قیمت دانلود
27,200تومان
توضیحات

دیوان محاسبات کشور یک نهاد مستقل و قضایی است که در بسیاری از کشورها وجود دارد. هدف اصلی این دیوان، بررسی و ارزیابی صحت و سقم عملکرد مالی دولت و سایر سازمان‌ ها و نهادهای عمومی است. دیوان محاسبات کشور در ایران نیز به همین منظور تشکیل شده است.

وظایف و عملکرد دیوان محاسبات کشور:

1. بررسی صحت و سقم عملکرد مالی دولت: مسئول بررسی صحت و سقم عملکرد مالی دولت و بودجه عمومی است. این شامل بررسی درآمدها، هزینه‌ ها، سرمایه‌ گذاری‌ ها و سایر فعالیت‌ های مالی دولت می‌ شود.

2. ارزیابی عملکرد سازمان‌ ها و نهاد های عمومی: مسئول ارزیابی عملکرد مالی و عملیاتی سازمان‌ ها و نهادهای عمومی است. این شامل بررسی رعایت قوانین و مقررات مالی، بهره‌وری، کارایی و اثربخشی سازمان‌ ها می‌ شود.

3. تشخیص تخلفات مالی: مسئول تشخیص تخلفات مالی در دستگاه‌ های دولتی است. این شامل تشخیص نقض قوانین مالی و تخلفات مربوط به مدیریت مالی و استفاده نامناسب از منابع مالی است.

4. ارائه گزارشات و پیشنهادات: مسئول ارائه گزارشات و پیشنهادات به دولت و سایر نهادهای عمومی است. این گزارشات شامل نتایج بررسی‌ها، تشخیص تخلفات و پیشنهادات برای بهبود عملکرد مالی و عملیاتی سازمان‌ ها است.

دیوان محاسبات

دیوان محاسبات کشور در جهت افزایش شفافیت و اصلاح عملکرد مالی دولت و سایر سازمان‌ ها و نهادهای عمومی بسیار حائز اهمیت است. این نهاد مستقل و قضایی با بررسی صحت و سقم عملکرد مالی، کمک می‌ کند تا منابع مالی کشور به بهترین شکل مدیریت شده و در جهت توسعه و رفاه اجتماعی بهره‌ برداری شود.

در بعضی از کشورها، حقوق حسابرسان دیوان محاسبات ممکن است بر اساس سطح تحصیلات، تجربه کاری و مقام سازمانی تعیین شود. همچنین، بسته به شرایط مالی و اقتصادی کشور، دولت ممکن است تصمیم بگیرد که دستمزد کارکنان دیوان محاسبات را افزایش یا کاهش دهد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود نمونه سوالات استخدامی دیوان محاسبات کشور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + پانزده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.