دانلود نمونه سوالات استخدامی آزمون وزارت خارجه با پاسخ نامه

عنوان

سوالات استخدامي وزارت امور خارجه

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : بیش از 500 صفحه نمونه سوال
فرمت فایل : pdf نوع فایل : پی دی اف
کیفیت : طلایی مناسب : داوطلبان آزمون استخدامی

این مجموعه شامل نمونه سوالات استخدامی وزارت امور خارجه می باشد که در بیش از 500 صفحه برای شما عزیزان به همراه پاسخنامه آماده شده است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

نمونه سوالات استخدامی
قیمت دانلود
49,000تومان
توضیحات

وزارت امور خارجه

وزارت امور خارجه یازدهمین وزارت در سلسله وزارت‌ های جمهوری اسلامی ایران است. این وزارت به عنوان مسئول ارتباطات بین المللی کشور عمل می‌ کند و وظایفی مانند حفظ و تقویت روابط خارجی، نمایندگی در سازمان‌ ها و کنفرانس‌ های بین‌ المللی، حفظ منافع ملی در روابط بین‌ المللی، تحقق اهداف سیاست خارجی کشور و ارائه خدمات به شهروندان ایران در خارج از کشور را برعهده دارد.

وزیر امور خارجه به عنوان رهبر این وزارتخانه عمل می‌ کند و همچنین نماینده دولت در سازمان‌ های بین‌ المللی است. وزیر امور خارجه با توجه به سیاست خارجی کشور، نقش مهمی در تعیین سیاست‌ های خارجی دارد و مسئولیت ارتباط با سفارتخانه‌ ها و کنسولگری‌ های ایران در سراسر جهان را بر عهده دارد.

در تعامل با سایر کشور ها و سازمان‌ های بین‌المللی در جهت تحقق اهداف سیاست خارجی کشور فعالیت می‌ کند. این فعالیت‌ ها شامل مذاکرات و امضای قرارداد ها، پیگیری مسائل دیپلماتیک، تسهیل تجارت و همکاری‌ های اقتصادی، حفظ حقوق شهروندان ایرانی در خارج از کشور و حل و فصل منازعات بین‌ المللی است.

وزارت امور خارجه

این وزارت به منظور ارائه خدمات به شهروندان ایران در خارج از کشور نیز فعالیت می‌ کند. این خدمات شامل صدور پاسپورت و ویزا، حفاظت قوانینی و قضایی از شهروندان در خارج، کمک به شهروندان در مواقع بحران و فراهم کردن امکانات لازم برای تحصیل و کسب تجربه در خارج از کشور است.

در کل، نقش مهمی در حفظ منافع ملی و تعامل با جوامع بین‌ المللی دارد و به منظور تحقق اهداف سیاست خارجی کشور و ارائه خدمات به شهروندان در خارج از کشور فعالیت می‌ کند.

حقوق کارمندان این وزارت بر اساس قوانین و مقررات مربوطه تعیین می‌ شود. حقوق کارمندان شامل حقوق پایه، پاداش‌ها، مزایا و مستحقات دیگر است و حقوق پایه کارمندان بر اساس سطح شغلی، سابقه کار و مرتبه شغلی تعیین می‌ شود.

وزارت امور خارجه برای مشاغل مختلفی همچون کارشناس امور اقتصادی و اجتماعی، کارشناس برنامه و بودجه، کارشناس امور حقوقی و کنسولی، کارشناس روابط عمومی و شغل مترجمی اقدام به برگزاری آزمون می نماید.

این سوالات استخدامی شامل مجموعه ای از سوالات عمومی و سوالات مربوط به آزمون استخدامی وزارت امور خارجه می باشد. سوالات عمومی شامل آشنایی با مبانی و گفتمان انقلاب اسلامی، اصول سیاست خارجی، سیاست خارجی در اندیشه رهبران انقلاب اسلامی، آشنایی با قانون اساسی و مقررات اداری، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، فناوری اطلاعات و هوش و توانمندی های ذهنی هستند.

لازم به توضیح است که بخش عمده ای از جواب های مربوط به سوالات مانند بخش ریاضیات شامل پاسخ های کاملا تشریحی می باشند که در ادامه تصویر مربوط به یکی از صفحات قرار داده شده است:

پاسخ های تشریحی ریاضی

در بخش های تخصصی کارشناس امور اقتصادی و اجتماعی نیز به سوالاتی شامل تسلط به زبان خارجی، تاریخ سیاست خارجی، مسائل جهان اسلام، نقش جمهوری اسلامی در تحولات، رویکردهای انتقادی در روابط بین الملل، تاریخ عمومی جهان و روابط بین الملل، سازمان های بین المللی و اصول روابط بین الملل پرداخته شده است.

در ادامه تصویر مربوط به بخشی از سوالات عمومی ICDL نیز قرار داده شده که پاسخ های آنها نیز در انتهای فایل ها موجود می باشند:

ICDL

در بخش کارشناس امور حقوقی و کنسولی، داوطلبان باید به این موارد تسلط داشته باشند: سوالات تسلط به زبان خارجی، حقوق بین الملل عمومی و خصوصی، حقوق دیپلماتیک و کنسولی، آشنایی با حقوق بین الملل اسلامی، حقوق بشر، حقوق مدنی، حقوق جزا، حقوق عمومی و حقوق اداری

در بخش کارشناس برنامه و بودجه داوطلبان باید به منابع سوالات زیر تسلط داشته باشند: تسلط به زبان خارجی، مسائل اقتصاد ایران، ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی ایران، اقتصاد مقاومتی، تحولات حوزه انرژی و حمل و نقل، شیوه ها و سازوکارهای تجارت بین الملل، پیمانها و سازمان های اقتصادی بین المللی، مسائل توسعه جهان جنوب

در این پکیج، جزواتی نیز تهیه شده که از جمله آنها می توان جزوه و سوالات اطلاعات عمومی اشاره نمود. در بخشی از این جزوه به گاه شمارهای تاریخی ایران که سوالاتی از آنها در این آزمون می آید، اشاره شده است. در ادامه نیز تصویر مربوط به یکی از این جزوات قرار داده شده است:

اطلاعات عمومی

داوطلبانی که علاقه مند به حضور در شغل کارشناس روابط عمومی هستند باید به این منابع تسلط داشته باشند: تسلط به زبان خارجی، ظرفیت های دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی، تاریخ و میراث فرهنگی ایران، حوزه تمدنی ایران و زبان فارسی، سواد رسانه ای و آیین نگارش، شیوه های تحلیل محتوای پیام های ارتباطی، شیوه های جدید اطلاع رسانی و فضای مجازی

همچنین لازم به توضیح است که داوطلبان آزمون استخدامی مترجمی نیز باید به این سه منبع، تسلط کافی داشته باشند: ترجمه متون تخصصی، درک مطلب متون تخصصی، آشنایی با ادبیات و متون دیپلماتیک

سوالات آزمون فراگیر مربوط به سال های گذشته نیز به همراه پاسخ در این پکیج قرار داده شده اند که در ادامه تصویر مربوط به یکی از صفحات قرار داده شده است:

فراگیر

مطمئنا در دست داشتن یک مجموعه کامل و غنی از سوالات و جواب های آزمون های استخدامی به همراه جزوات آموزشی می تواند مسیر موفقیت شما در این آزمون استخدامی را هموارتر سازد.

با نگاهی به منابع این آزمون متوجه می شویم که یکی از منابع مهمی که داوطلبان باید تسلط داشته باشند، بخش زبان های خارجی می باشد. بهتر است تا وقت زیادی برای مطالعه این منابع صرف نمایید. جهت موفقیت در این آزمون بهتر است تا علاوه بر در دست داشتن یک منبع قوی و مطالعه آن، اخبار آزمون ها را نیز دنبال نمایید. همچنین مطالعه و بررسی سوالات مربوط به سال های گذشته نیز اهمیت بالایی دارد و می تواند برگ برنده شما در این آزمون تلقی گردد چرا که احتمال تکرار برخی از سوالات و یا مشابهت داشتن سوالات نیز وجود دارد.

نقد و بررسی‌ها
  1. رضایی

    سلام ممنون
    واقعا مجموعه کاملی بود
    با تشکر از تیم خوب سیگمالند

    • bagher

      سلام مرسی از دیدگاه شما
      تیم سیگمالند برای شما آرزوی موفقیت دارد.

  2. محدثه احمدی

    سلام
    من زمان محدودی برای مطالعه دارم
    به نظرتون مطالعه سوالات سال های قبل کفایت می کنه؟
    آیا سوالات سال های قبل هم توی این پکیج قرار گرفته شده؟

    • bagher

      با سلام
      این پکیج کاملتربن پکیج ممکن برای سوالات استخدامی آزمون وزارت امور خارجه هست که پاسخنامه هم دارن
      قطعا این پکیج کمک شایانی به شما خواهد کرد.
      اگر با مباحث آشنا هستید قطعا این سوالات براتون کافیه
      با آرزوی موفقیت در آزمون
      باتشکر

  3. محمدرضا

    سلام
    نوشتین که سوالات آزمون فراگیر هم داخل پکیج هست
    آیا پاسخ سوالات رو هم داره؟

    • bagher

      بله سوالات پاسخنامه هم دارند.
      باتشکر

  4. Mh

    سلام من برای استخدامی مترجمی نمونه سوال میخوام توی توضیحات اشاره کمی شده آیا گروه امتحانی منو هم شامل میشه بخش تخصصی منظورم هس؟

  5. HA

    سلام
    سوالات تخصصی روابط عمومی هم در این بسته موجود است؟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.