دانلود نمونه سوالات و جزوه استخدامی درس مالیه عمومی، بودجه و برنامه ریزی

عنوان

سوالات و جزوات درس مالیه عمومی، بودجه و برنامه ریزی

سال تهیه : 1402 تعداد صفحه : 200
فرمت فایل : pdf نوع فایل : پی دی اف
کیفیت : طلایی مناسب : داوطلبان آزمون استخدامی

این مجموعه شامل 824 نمونه سوال و جزوات استخدامی درس مالیه عمومی، بودجه و برنامه ریزی با پاسخنامه تستی و تشریحی می باشد. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

نمونه سوالات استخدامی
قیمت دانلود
29,000تومان
توضیحات

آشنایی با مالیه عمومی، بودجه و برنامه ریزی:

مالیه عمومی یکی از مفاهیم اساسی در حکومت های مدرن است که به مجموعه از فعالیت ها و روش های مربوط به جمع آوری و صرف پول عمومی برای تأمین نیازهای عمومی جامعه اشاره دارد. مالیه عمومی شامل درآمدهای دولت از مالیات، هزینه های دولت برای ارائه خدمات عمومی، بودجه دولت و سیاست های مالی دولت می شود.

بودجه دولت یکی از ابزارهای اصلی مالیه عمومی است که نشان دهنده درآمدها و هزینه های دولت برای یک دوره زمانی خاص است. بودجه دولت شامل درآمدهای مالیاتی، درآمدهای غیر مالیاتی، هزینه های عمومی، هزینه های اجتماعی، هزینه های نظامی و سایر هزینه های دولت است. بودجه دولت به عنوان یک ابزار مالی و اقتصادی برای تأمین نیازهای عمومی و تعادل بین درآمدها و هزینه ها استفاده می شود.

برنامه ریزی مالی دولت نقش مهمی در مدیریت مالیه عمومی دارد. برنامه ریزی مالی دولت شامل تعیین اولویت های هزینه ها، تخصیص منابع مالی به صورت بهینه، کنترل هزینه ها و مدیریت ریسک های مالی است. برنامه ریزی مالی دولت با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، تأثیر مستقیم بر رشد اقتصاد، اشتغال، تورم و تعادل مالی دارد.

مالیه

در کل، مالیه عمومی، بودجه و برنامه ریزی مالی دولت نقش مهمی در تأمین نیازهای عمومی جامعه، توسعه اقتصادی و تعادل مالی دارند. به طور کلی، این سه عنصر با گسترش و توسعه منطقه اقتصادی و اجتماعی، بهبود سطح زندگی افراد و تأسین منابع به صورت بهینه، تأثیر مستقیم دارند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود نمونه سوالات و جزوه استخدامی درس مالیه عمومی، بودجه و برنامه ریزی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.