دانلود شبیه سازی مقاله حذف موثر نویز ضربه ای از تصاویر دیجیتال

عنوان فارسی

حذف موثر نویز ضربه ای از تصاویر دیجیتال

عنوان انگلیسی

Efficient removal of impulse noise from digital images

کلمات کلیدی

پردازش سیگنال؛ بهبود تصویر؛ نویز ضربه ای؛ تشخیص ضربه

درسهای مرتبط

پردازش سیگنال

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2005 تعداد رفرنس مقاله : 18
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
36,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Consumer Electronics (مجله الکترونیک مصرف کننده)
ترجمه: دارد (ترجمه 10 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (1 فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب حذف نویز ضربه ای

یافته های بدست آمده حاکی از آن است که اکتساب یا انتقال تصاویر دیجیتال از طریق برخی از محصولات الکترونیکی مصرفی نظیر دوربین های دیجیتال و تلویزیون دیجیتال (DTV) غالبا با نویز ضربه ای در تداخل می باشد. به طور مثال، می توان نویز ضربه ای را به تصاویر ثابت در دوربین های دیجیتال یا توالی های ویدئویی DTV در مراحل مختلف نظیر تصویربرداری، ضبط و انتقال اضافه نمود. همچنین، لازم به ذکر است که اغلب سیگنال ‌های استاندارد پخش تلویزیونی با نویز ضربه‌ای حاصل از منابع مختلف نظیر وسایل برقی خانگی و اختلالات جوی تخریب می‌شوند. از اینرو، برای انجام تصویر برداری و ثبت توالی های ویدئویی با کیفیت بالا در دوربین های دیجیتال و DTV، حذف نویز ضربه ای در تصاویر از اهمیت فزاینده ای برخوردار است. علاوه بر این، الگوریتم های متعددی به منظور حذف نویز ضربه ای و همچنین حفظ جزئیات تصویر ارائه شده است. در این میان، فیلتر میانه و اصلاحات آن به طور گسترده ای به دلیل توانایی موثر در رفع نویز استفاده می شود. با این وجود، بیشتر فیلترهای میانه به طور یکسان در سراسر تصویر پیاده‌سازی می‌شوند و از اینرو از قابلیت تغییر پیکسل‌ های نویزدار و بدون نویز برخوردار هستند. در نتیجه، حذف موثر نویز ضربه ای اغلب به قیمت از دست رفتن ویژگی های معیوب و مخدوش انجام می گیرد و به حذف جزئیات ظریف در تصویر منجر می شود.

برای بازیابی تصاویر دیجیتال معیوب، یک تکنیک حذف نویز ضربه ای جدید توسط نویز ضربه ای ارائه شده است. لازم به ذکر است که این الگوریتم مبتنی بر تکنیک تشخیص ضربه فازی بوده و می تواند به  نحو موثری نویز ضربه ای را از تصاویر بسیار معیوب حذف کرده و همچنین جزئیات تصویر را نیز حفظ کند. نتایج تجربی بدست آمده حاکی از آن است که روش پیشنهادی در مقایسه با بسیاری از الگوریتم های پیشرفته موجود به طور قابل ملاحظه ای از عملکرد بهتری برخوردار است. همچنین، الگوریتم پیشنهادی به سبب پیچیدگی کم، برای پیاده سازی سخت افزاری بسیار مناسب است. از اینرو، به دلیل نحوه عملکرد و سادگی، برای حذف نویز ضربه ای در بسیاری از محصولات الکترونیکی مصرفی نظیر دوربین های دیجیتال و تلویزیون دیجیتال (DTV) می توان از آن استفاده نمود.

در این پروژه، یک تکنیک جدید حذف نویز ضربه ای کارآمد ارائه شده است. همچنین، نتایج شبیه‌سازی ‌های کامپیوتری گسترده حاکی از آن است که تکنیک پیشنهادی به طور قابل ملاحظه ای نسبت به سایر الگوریتم‌های معروف دیگر از عملکرد بهتری برخوردار است. علاوه بر این، این تکنیک پیشنهادی به دلیل نحوه عملکرد موثر و پیچیدگی کم می تواند برای حذف نویز ضربه ای در دوربین های دیجیتال و تلویزیون دیجیتال (DTV)  مورد استفاده قرار گیرد.

این مقاله در نرم افزار متلب (MATLAB) شبیه سازی شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله حذف موثر نویز ضربه ای از تصاویر دیجیتال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 13 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.