شبیه سازی سیمولینک سلول خورشیدی متصل به شبکه

خلاصه:

امروزه تقریبا استفاده از سوخت های فسیلی رفته رفته به کمترین حد خود در تاریخ پیدایش زمین نزدیک میشود. انرژی های نو تقریبا جز مهمترین مباحث مهندسی برق شناخته می شود. در این بین انرژی خورشیدی و بادی جایگاه برتری نسبت به سایر منابع دارند. عدم اتمام و منبع بینهایت مهمترین مزیت های آنها بشمار می آید. اما در این بین کنترل این منابع کار بسیار پیچیده ای هست.

قیمت دانلود مقاله
26,000تومان
گزارشکار: ندارد شبیه سازی : دارد
شرح موضوع

شبیه سازی سیمولینک متلب

همانطور که توضیح داده شد در میان بسیاری از مزیت های انرژی های نو، تنها می توان یک معایب نسبت به سوختهای فسیلی برای آنها ذکر کرد و آن هم کنترل سخت این منابع میباشد. اگر شما اپراتور یک نیروگاه سیکل ترکیبی باشید به خوبی میدانید وقتی بار الکتریکی شبکه شما افزایش می باید، چون ورودی سوخت و … قابل کنترل توسط شما می باشد، به راحتی میتوانید از افت فرکانس و ولتاژ جلوگیری کنید. این موضوع در مورد انرژی خورشیدی و بادی بسیار سخت است زیرا میزان منابع در دست اپراتور نمی باشد. در این شبیه سازی سلول خورشیدی متصل به شبکه انجام شده است که بدون مشکلی یک نیروگاه خورشیدی در حال تامین بار الکتریکی مورد نیاز شبکه است.

شبیه سازی سلول خورشیدی

در این شبیه سازی طبق تصویر مشاهده میکنید که یک منبع انرژی خورشیدی توسط مبدل های بوست و dc-ac در حال تزریق انرژی الکتریکی به شبکه می باشد.

شبیه سازی سلول خورشیدی

خروجی یکی از اسکوپها در تصویر بالا قابل مشاهده هست. همانطور که میبینید شبیه سازی بصورت کاملا دقیق انجام شده است و باید در نظر داشته باشید شما هر شبیه سازی که نیاز به سلول خورشیدی، مبدل و … باشد میتوانید از این شبیه سازی برای پروژه خود استفاده کنید.


نقد و بررسی‌ها
  1. رضا ناصر زاده

    با سلام
    ممنون از سایت جامع شما
    کارم رو راه انداخت

    • seyyed_milad

      ممنون و سپاس از حُسن انتخاب شما

  2. امیرحسین

    سلام توضیحاتی برای ارائه دارد؟

    • mirbagher_fara

      سلام
      نخیر متاسفانه گزارشکار ندارد. فقط فایل شبیه سازی موجود است.
      باتشکر

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.