دانلود شبیه سازی یک فرستنده دارای دو گیرنده با آی سی 8255 در پروتئوس

خلاصه:

آی سی 8255 یک مدار الکترونیکی است که بر روی یک قطعه کوچک سیلیکونی فشرده شده است. این آی سی ها دارای پایه هایی هستند که امکان دسترسی به درون مدار را می دهند. امروزه این تراشه، کاربردهای زیادی یافته است. این تراشه دارای 24 پایه برای I/O می باشد که در گروه های 12 پایه ای قابل تنظیم می باشند. هدف از این پروژه نیز طراحی یک فرستنده با دو گیرنده با استفاده از این تراشه و در محیط نرم افزار پروتئوس می باشد.

Proteus پروتئوس
قیمت دانلود مقاله
32,000تومان
گزارشکار: دارد (فایل راهنمای 7 صفحه ای + در یک فایل ویدئویی 1 دقیقه ای نیز، نحوه ران کردن شبیه سازی ها نشان داده شده است) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در نرم افزار پروتئوس با فرمت .pdsprj)
شرح موضوع

تراشه IC 8255 چیست و چه کاربردهایی دارد

در ابتدا به توضیحاتی در مورد تراشه به کار رفته در این پروژه می پردازیم

تراشه واسط جانبی قابل برنامه ریزی اینتل 8255 (i8255)، توسط اینتل در نیمه اول دهه 1970 ، برای میکروپردازنده های 8080 توسعه داده شده است. 8255 شامل 24 خط ورودی/ خروجی موازی ، با انبوهی از حالت های عملیاتی قابل برنامه ریزی است. 8255 عضوی از خانواده تراشه های MCS-85 است که توسط اینتل برای استفاده در پردازنده های 8085  و 86 و نمونه های بعدی طراحی شده است. این تراشه ابتدا در نوع DIP 40 پینی و سپس PLCC 44 پینی موجود بود. کاربرد آن در سیستم های پردازش دیجیتال گسترده بود و سپس توسط سایر سازنده ها مورد تقلید قرار گرفت. 8255C، نسخه CMOS است که سرعت بالاتر، و مصرف توان کمتری دارد. کاربرد 8255 ، اکنون بشدت در تراشه های پردازش VLSI بزرگتر ، به عنوان یک کارکرد جزئی ادغام شده است. شرکت RENESAS هنوز نسخه CMOS از 8255 را تولید می کند، اما اکثراً برای گسترش ورودی/ خروجی های میکروکنترلرها کاربرد دارد.

PPI 8255یک دستگاه ورودی/ خروجی عمومی قابل برنامه ریزی است که برای تعامل با CPU در جهان خارج ، همچون ADC,DAC و صفحه کلید کاربرد دارد. می توان آن را با توجه به شرایط موجود، برنامه ریزی کرد. می توان از آن روی هر میکروپردازنده ای استفاده نمود. این سیستم شامل 3 پورت ورودی/ خروجی دو جهتی است یعنی پورت A، B و C.

توضیحات تکمیلی مربوط به برنامه، داخل یک فایل راهنما ارائه گردیده است. در ادامه نیز تصویری از محیط شبیه سازی قرار داده شده است:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی یک فرستنده دارای دو گیرنده با آی سی 8255 در پروتئوس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + یازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.