دانلود شبیه سازی مقاله آشکارساز تکانه برای سوئیچینگ فیلترهای میانه

عنوان فارسی

یک آشکارساز جدید تکانه برای سوئیچینگ فیلترهای میانه

عنوان انگلیسی

A New Impulse Detector for Switching Median Filters

کلمات کلیدی

تشخیص تکانه؛ فیلتر میانه

درسهای مرتبط

پردازش سیگنال

تعداد صفحات انگلیسی : 4 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2002 تعداد رفرنس مقاله : 7
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
32,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Signal Processing Letters (مجله پردازش سیگنال)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (1 فایل شبیه سازی در نرم افزار متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب آشکارساز تکانه (Impulse)

الگوریتم های بسیار زیادی برای حذف نویز تکانه ای و در عین حال حفظ جزئیات تصویر، پیشنهاد شده اند. از جمله آنها، فیلتر میانه و انواع اصلاح شده آن، بخاطر قابلیت سرکوب نویز موثرشان، مورد استفاده گسترده ای قرار گرفته اند. اما، اکثر فیلترهای میانه به صورت یکنواخت برروی تصویر پیاده سازی می شوند و بنابراین، تمایل به اصلاح و تغییر پیکسل های نویزدار و بدون نویز، دارند. در نتیجه، حذف موثر تکانه اغلب به هزینه تار یا واپیچیده (دچار اعوجاج) شدن ویژگی ها، انجام می شوند. اخیراً، استفاده از یک طرح سوئیچ کننده در حذف تکانه، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است، زیرا با بکارگیری یک آشکارساز تکانه برای تعیین پیکسل های قابل فیلتر شدن، می تواند از آسیب به پیکسل های خوب جلوگیری کند. فیلترهای «میانه سوئیچ کننده» (SM)، نشان داده اند که در عین سادگی، موثرتر از روش های بکار گرفته شده به صورت یکنواخت هستند، روش هایی که در آنها، یک فیلتر میانه و یا «میانه موزون» (WM) معمولاً برای شناسایی تکانه ها استفاده می شوند. اما، آشکار ساز مبتنی بر فیلتر میانه، نمی تواند خطوط نازک را از تکانه ها متمایز کند. نشان داده شده که یک آشکار ساز تکانه مبتنی بر «میانگین مرتب شده براساس رتبه» (ROM) و یک آشکار ساز تکانه «سوئیچ کننده نرم»، عملکرد خوبی تحت شرایط نویز زیاد دارند، اما به هزینه افزایش قابل توجه پیچیدگی محاسباتی. در این مقاله، یک آشکار ساز تکانه ای ساده برای فیلترهای SM پیشنهاد می کنیم که توانایی آشکارسازی تکانه ای بهتری نسبت به آشکارسازهای دیگر دارد. بخصوص اینکه، می تواند به نحو موفقیت آمیز، خطوط باریک و ویژگی های جزئی دیگر را حفظ کند. نتایج شبیه سازی و همچنین تحلیل پیچیدگی محاسباتی نشان می دهند که روش پیشنهادی نسبت به بسیاری از طرح های سوئیچ کننده موجود، کارایی بهتری دارد.

در این پروژه، یک روش شناسایی نویز تکانه ای جدید برای کلیدزنی فیلترهای میانه ارائه می شود که براساس حداقل مقدار مطلق چهار کانوالوسیون بدست آمده با استفاده از عملگرهای لاپلاسی تک بعدی می باشد. شبیه سازی های گسترده نشان می دهند که فیلتر پیشنهادی، عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از فیلترهای میانه سوئیچ کننده موجود با پیچیدگی محاسباتی مشابه، دارد. بخصوص اینکه، فیلتر پیشنهادی بهتر باعث حفظ خط می شود.

این شبیه سازی در نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله آشکارساز تکانه برای سوئیچینگ فیلترهای میانه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.