دانلود شبیه سازی مقاله الگوریتمی برای حذف آفست های DC از سیگنال های جریان خطا

عنوان فارسی

یک الگوریتم بهبود یافته برای حذف آفست های DC از سیگنال های جریان خطا

عنوان انگلیسی

An Improved Algorithm to Remove DC Offsets From Fault Current Signals

کلمات کلیدی

مولفه DC؛ مولفه اساسی؛ تخمین

درسهای مرتبط

حفاظت سیستم قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 12
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
62,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 9 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Delivery (مجله تحویل توان)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (7 صفحه) شبیه سازی : دارد (1 فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

حذف آفست های DC

رله های حفاظتی به سیگنال های ولتاژ و جریان ورودی نیاز دارند تا از هارمونیک و مولفه های DC رها شوند. بدین ترتیب شرایط خطا با دقت بیشتری تشخیص داده می شود. الگوریتم های فیلترینگ امری ضروری برای استخراج مولفه های اساسی از سیگنال های ورودی حاوی هارمونیک و مولفه DC هستند. تبدیل فوریه گسسته عادی (DFT) به وفور برای استخراج مولفه های پایه از شکل موج های اندازه گیری شده بکار می رود. DFT قادر به حذف مولفه های هارمونیک است، اما مولفه DC را حذف نمی کند. مولفه DC یک سیگنال غیرمتناوب است که طیف فرکانسی بزرگی دارد. این مولفه روی ایجاد اورشوت و نوسانات تاثیر دارد و تخمین مولفه اساسی را ممکن می سازد. البته DFT منجر به ایجاد خطایی در حد 15.1 % می شود.

این پروژه الگوریتم جدیدی را پیشنهاد داده است که تخمین دقیق تر مولفه اساسی سیگنال های جریان خطا را انجام می دهد. این عمل با گرفتن 14 نمونه در شروع چرخه اول صورت می گیرد. برخلاف الگوریتم تکرارپذیر، مقابله صحیحی با مولفه DC با تغییرات نمایی، هارمونیک ها، ساب هارمونیک ها و نویز در سیگنال جریان ورودی می شود. الگوریتم پیشنهادی نسبت به تبدیل کسینوسی و DFT ارتقا یافته، والگوریتم های تکراری، به وسیله شبیه سازی مقایسه شده است. نتایج شبیه سازی ها نشان می دهند که الگوریتم پیشنهادی دقیق تر از روش تکراری است.روش های تبدیل گسسته و کسینوسی به همان اندازه دقیق هستند، اما برای تولید خروجی به یک یا بیشتر از یک چرخه نیاز دارند.همچنین الگوریتم پیشنهادی قادر به تخمین دقیق اندازه مولفه اساسی است، حتی در مواقعی که تغییرات در ثابت زمانی، و دامنه آفست DC وجود دارند. این روش به مراتب سریعتر از الگوریتم های تخمین فازور دینامیک است که تخمین شان بیشتر از یک چرخه طول می کشد. الگوریتم پیشنهادی این پروژه در روش های رله گذاری دیجیتال مفید واقع می شود زیرا با دقت و سرعت مولفه اساسی را تخمین می زند و لذا شرایط خطای ایجاد شده در سیستم قدرت شناسایی و برطرف می شوند.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها
  1. M_D

    سلام وقت بخیر
    فایل شبیه سازی متلب به طور کامل و قابل دسترس در اختیار ما قرار میگیره؟یعنی امکان اعمال تغییرات در فایل شبیه سازی هست؟

    • mirbagher_fara

      سلام وقت بخیر
      بله فایل های شبیه سازی، کاملا تست شدن و قابل ویرایش هستند
      پس از دریافت می تونین روی فایل ها، تغییرات اعمال کنین
      با تشکر

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.