دانلود شبیه سازی مقاله روش های مختلف ادغام تصویر برای تصاویر تشدید مغناطیسی مغز

عنوان فارسی

تحلیل مقایسه ای روش های مختلف ادغام تصویر برای تصاویر تشدید مغناطیسی مغز

عنوان انگلیسی

Comparative Analysis of Various Image Fusion Techniques for Brain Magnetic Resonance Images

کلمات کلیدی

تصاویر تشدید مغناطیسی؛ همجوشی تصویر؛ تبدیل موجک گسسته؛ تحلیل المان اصلی؛ همجوشی هرمی

درسهای مرتبط

پردازش تصویر

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2020 تعداد رفرنس مقاله : 33
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
74,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Procedia Computer Science (پروسدیا علوم کامپیوتر)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (2 فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب روش های ادغام تصویر

یافته های بدست آمده حاکی از آن است که از طریق تلفیق/ فیوژن تصاویر، می توان هر گونه مسائل پزشکی مربوط به سلامت انسان را با دقت مورد بررسی قرار داد. در زمان فیوژن تصاویر، داده ها از تصاویر مختلف ترکیب می شوند. این کار، امکان تعبیه و ترکیب اطلاعات حجیم را تنها در یک تصویر امکانپذیر می کند. از اینرو، فیوژن تصویر با کمک به رادیولوژیست ها برای یافتن ناهنجاری در تصاویر CT و MR مغز از نقش مهمی در زمینه کاربردهای تصویربرداری پزشکی برخوردار است. هم آمیزی داده ها (MM) یکی از تکنیک های فیوژن محسوب می شود. در MM، تلفیقی از روش‌های مختلف نظیر توموگرافی کامپیوتری (CT)، توموگرافی انتشار پوزیترون (PET) و اسکن‌های تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) انجام می گیرد. هر مدالیته (حالت و کیفیت) دارای ویژگی های گوناگون و انواع مختلفی از اطلاعات تابعی و آناتومیکی مکمل است. MRI و CT، تکنیک های اسکن متداولی هستند که برای تشخیص سکته مغزی و تومور استفاده می‌شوند. در این مطالعه، برش های مختلف، وزن T1(T1)، افزایش کنتراستT1  (T1ce)، وزن T2(T2)، و بازیابی وارونگی تضعیف شده مایع (Flair) تصاویر MR مغز همان بیمار جهت تشخیص آسیب شناسی و ناهنجاری مغز ترکیب شده اند. همچنین، آزمایش‌های چندگانه با استفاده از تبدیل موجک گسسته (DWT)، تکنیک تبدیل هرم لاپلاسین و تکنیک‌های همجوشی آنالیز اجزای اصلی (PCA) انجام گرفته است. علاوه بر این، تحليل تطبيقي بر روي تصاوير ذوب شده مختلفي كه دارای محتواي اطلاعاتي بيشتري هستند، انجام گرفته است. در این مقاله، معیار عملکرد در نظر گرفته شده شامل نسبت پیک سیگنال به نویز، خطای میانگین مربعات و نسبت سیگنال به نویز است. طی آزمایشات مختلف انجام گرفته مشخص شد که تلفیق برش‌های Flair و T2 تصاویر MR مغز از نظر SNR و PSNR با استفاده از تکنیک‌های فیوژن مختلف از نتایج بهتری برخوردار بوده است.

این مقاله مربوط به سال 2020 بوده و شبیه سازی آن نیز در نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله روش های مختلف ادغام تصویر برای تصاویر تشدید مغناطیسی مغز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.