دانلود شبیه سازی مقاله بهینه سازی ازدحام ذرات برای پخش بار اقتصادی با توابع هزینه غیرهموار

عنوان فارسی

بهینه سازی ازدحام ذرات برای پخش بار اقتصادی با توابع هزینه غیرهموار

عنوان انگلیسی

A Particle Swarm Optimization for Economic Dispatch With Nonsmooth Cost Functions

کلمات کلیدی

بهینه سازی محدود؛ پخش بار اقتصادی (ED)؛ بهینه سازی غیرهموار؛ بهینه سازی ازدحام ذرات

درسهای مرتبط

بهره برداری از سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2005 تعداد رفرنس مقاله : 17
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
74,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Systems (مجله سیستم های قدرت)
ترجمه: دارد (ترجمه 11 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه الگوریتم PSO برای دیسپاچ اقتصادی

اکثر مسائل بهینه سازی سیستم های قدرت شامل پخش توان اقتصادی (ED)، مشخصه های پیچیده و غیرخطی  با قیدهای برابری و نابرابری سنگین دارند. اخیراً، به عنوان یک جایگزین برای روش های ریاضیاتی متداول، فنون بهینه سازی ابتکاری مانند الگوریتم های ژنتیک، جستجوی تابو، تابکاری شبیه سازی شده و «بهینه سازی ازدحام ذرات» (PSO) معرفی شده، به عنوان طرح ها و راهکارهای واقع بینانه و قدرتمند برای بدست آوردن بهینه های سراسری یا شبه سراسری در مسائل بهینه سازی سیستم قدرت، مورد ملاحظه قرار می گیرند.

این پروژه، روشی جدید برای مسائل ED غیرهموار براساس الگوریتم PSO ارائه می دهد. برای بدست آوردن جواب هایی که در قیدهای نابرابری صدق می کنند، یک استراتژی تنظیم موقعیت در چارچوب PSO بکار گرفته شده است. قید برابری مسئله ED با کاهش درجه آزادی به اندازه یک به طور تصادفی، حل می شود. استراتژی های مدیریت قیدها با در نظر گرفتن حفظ فرآیند دینامیک الگوریتم PSO، ارائه شده اند. علاوه بر آن، استراتژی کاهش فضای جستجوی دینامیک برای افزایش دادن سرعت همگرایی بکار گرفته می شود. MPSO جواب جهانی را ارائه داده است که با احتمال بسیار زیاد قیدها را برای مسائل ED با توابع هزینه هموار، رعایت می کند. برای مسائل ED با توابع هزینه غیرهموار بخاطر اثر نقطه دریچه (valve-point)، MPSO همچنین جواب سراسری را با احتمال زیاد برای یک سیستم 3 مولدی ارائه داد و همچنین یک مجموعه از جواب های شبه بهینه را برای یک سیستم 40 مولدی حاصل کرده است که بهتر از روش های ابتکاری دیگر هستند. برای مسئله تابع غیرهموار بخاطر اثرات چند سوختی، MPSO برتری خود نسبت به روش عددی متداول، شبکه عصبی هاپفیلد متداول و روش برنامه ریزی تکاملی نشان داده است و در عین حال نتایج بسیار مشابه با شبکه های عصبی هاپفیلد اصلاح شده، حاصل کرده است.

شبیه سازی در محیط ام فایل متلب انجام شده و از الگوریتم PSO برای شبیه سازی این مقاله استفاده شده است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به یکی از خروجی های آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهینه سازی ازدحام ذرات برای پخش بار اقتصادی با توابع هزینه غیرهموار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.