دانلود شبیه سازی مقاله الگوریتم بهینه سازی کرکس آفریقایی: الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته شده از طبیعت

عنوان فارسی

الگوریتم بهینه سازی کرکس های آفریقایی: یک الگوریتم فراابتکاری جدید الهام گرفته شده از طبیعت برای مسائل بهینه سازی جهانی

عنوان انگلیسی

African vultures optimization algorithm: A new nature-inspired metaheuristic algorithm for global optimization problems

کلمات کلیدی

فراابتکاری؛ الگوریتم؛ الگوریتم بهینه سازی کرکس آفریقایی؛ کرکس های آفریقایی؛ بهینه سازی؛ هوش مصنوعی؛ معیار؛ رایانش نرم

درسهای مرتبط

الگوریتم های بهینه سازی

تعداد صفحات انگلیسی : 37 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2021 تعداد رفرنس مقاله : 138
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
44,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Computers & Industrial Engineering (مهندسی صنایع و کامپیوتر)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در نرم افزار متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب الگوریتم کرکس آفریقایی

استفاده از الگوریتم های فرا ابتکاری برای حل مسائل جستجوی مختلف، بهینه سازی پیوسته و گسسته، رشد هنگفتی کرده است. بخاطر پیچیدگی مسائل بهینه سازی پیوسته و ناکارایی روش های ریاضیاتی در بدست آوردن جواب بهینه، الگوریتم های فرا ابتکاری، ابزاری مطمئن برای مسائل بهینه سازی پیوسته میباشند. برای حل بسیاری از مسائل علمی و مهندسی و پوشش دادن دامنه گسترده ای از مسائل مختلف، از روش های ریاضیاتی استفاده شده، اما روش های ریاضیاتی علیرغم دقتشان، همچنان در حل بسیاری از مسائل بهینه سازی، با مشکلاتی مواجه می شوند. تلاش ها و پژوهش های صورت گرفته در سالهای اخیر، منجر به توسعه الگوریتم های الهام گرفته از پدیده های طبیعی شده است. الگوریتم هایی که تکامل و رفتار طبیعی را در نظر می گیرند و در نتیجه باعث پیدایش الگوریتم های فرا ابتکاری شده است. علاوه بر الگوریتم های استخراج شده از طبیعت، الگوریتم فرا ابتکاری تکاملی دیگری برای مسائل بهینه سازی توصیه شده اند. بخاطر ناتوانی روش های بهینه سازی دقیق در حل مسائل پیچیده و چندبعدی، الگوریتم های تقریب برای حل چنین مسائلی به عنوان یک روش جدید پیشنهاد شده اند. الگوریتم های تقریب به دو دسته عمده مختلف، شامل روش های ابتکاری و فرا ابتکاری تقسیم می شوند. الگوریتم های ابتکاری کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، که این بخاطر گیر افتادن در بهینه های محلی و حل مسائل بهینه سازی محدود است. الگوریتم های فرا ابتکاری، جواب های بهینه ای برای انواع مسائل بهینه سازی چالش برانگیز و پیچیده پیدا می کنند. الگوریتم های فرا ابتکاری، جواب های قابل قبول و معقولی پیدا می کنند اما جواب بهینه را تضمین نمی کنند.

روش های فرا ابتکاری، نقش بسزایی در حل مسائل بهینه سازی ایفا می کنند. اکثریت چنین الگوریتم هایی از نبوغ جمعی و خوراک یابی مخلوقات الهام گرفته شده اند. در این پروژه، یک روش فرا ابتکاری جدید الهام گرفته از سبک زندگی کرکس های آفریقایی، الهام گرفته است. این الگوریتم، «الگوریتم بهینه سازی کرکس های آفریقایی» (AVOA)  نامیده می شود و رفتارهای خورک یابی و اکتشافی آنها را شبیه سازی می کند. برای بررسی عملکرد AVOA، ابتدا برروی 36 تابع معیار استاندارد، تست می شود. سپس یک مطالعه مقایسه ای انجام می شود که برتری الگوریتم پیشنهادی نسبت به چندین الگوریتم موجود، را اثبات می کند. برای نشان دادن کاربردی بودن AVOA و ماهیت جعبه سیاه آن، برای یافتن جواب های بهینه، هفت مسئله طراحی مهندسی بکار گرفته می شود. طبق نتایج تجربی، AVOA، برروی 30 عدد از 36 تابع معیار، بهترین الگوریتم است و عملکرد عالی برروی اکثر مطالعات موردی مهندسی فراهم می کند. برای ارزیابی آماری از تست حاصلجمع رتبه های ویلکوکسون استفاده شد، و برتری معنادار الگوریتم AVOA، در یک بازه اطمینان 95% مشاهده شد.

این مقاله مربوط به سال 2021 بوده و شبیه سازی آن نیز در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است و در ادامه نیز تصویر مربوط به خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:

الگوریتم بهینه سازی کرکس آفریقایی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله الگوریتم بهینه سازی کرکس آفریقایی: الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته شده از طبیعت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.