دانلود شبیه سازی مقاله اندازه یابی و جایابی بهینه واحدهای DG و بانک خازنی شنت با روش MOPSO

عنوان فارسی

اندازه یابی و جایابی بهینه چند هدفه چندین واحد DG و بانک خازنی شنت به طور همزمان با در نظر گرفتن عدم قطعیت بار از طریق رویکرد MOPSO

عنوان انگلیسی

Optimal multi objective placement and sizing of multiple DGs and shunt capacitor banks simultaneously considering load uncertainty via MOPSO approach

کلمات کلیدی

تولید پراکنده (DG)؛ بانک های خازنی شنت (SCB)؛ مکانیابی؛ چند هدفه؛ بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO)؛ فازی

درسهای مرتبط

جایابی بهینه

تعداد صفحات انگلیسی : 14 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2015 تعداد رفرنس مقاله : 27
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
279,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Electrical Power & Energy Systems (مجله بین المللی سیستم های انرژی و توان)
ترجمه: ندارد گزارشکار : یک فایل راهنمای 9 صفحه ای در مورد نحوه اجرای شبیه سازی و توضیحات مربوط به کدها، داخل این محصول قرار دارد شبیه سازی : دارد (2 ام فایل متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مکانیابی DG با روش MOPSO

سیستم های توزیع معمولاً شامل فیدرهای دارای چیدمان شعاعی می باشند. امروزه، افزایش تقاضا و بار، باعث توسعه سیستم های توزیع شده است. این عامل، باعث افت ولتاژ بیشتر، افزایش تلفات و در نتیجه کاهش پایداری ولتاژ شینه و عدم توازن بار، شده است. بنابراین، استفاده از مولدهای پراکنده (DG ها)، افزایش یافته است. نصب چنین منابعی در سیستم های توزیع می تواند نیاز به توسعه خطوط انتقال و توزیع جدید برای تامین برق را برطرف کند و باعث صرفه جویی اقتصادی شود. نصب صحیح DG ها، تلفات شبکه را کاهش می دهد، عملکرد شبکه را بهبود می بخشد، سرمایه گذاری را به تاخیر می اندازد و قابلیت اطمینان را افزایش می دهد. علاوه بر آن، در سیستم های توزیع، «بانک های خازنی شنت» (SCB ها)، می توانند پارامترهای کیفیت توان را بهبود بخشند و بخشی از تلفات توان راکتیو را با تزریق توان راکتیو، جبران کنند. آنها نسبت به DG ها، ارزانتر هستند و هیچگونه محدودیت نصب را ندارند. استفاده همزمان از DG ها و SCB ها، چندین مزیت و قابلیت بیشتر برای سیستم توزیع داد. این مزیت ها مرتبط با مکان و اندازه DG ها و SCB ها می باشد. از سوی دیگر، بهره برداران شبکه لازم است جهت برنامه ریزی و بهره برداری از سیستم های توزیع، به داده های بار دسترسی داشته باشند. بار شبکه های توزیع ممکن است احتمالاتی باشد. لازم است روش مناسبی برای ارزیابی سیستم های توزیع که بارهای غیرقطعی را مدنظر قرار می دهند، یافته شود. بار سیستم های توزیع، برای حل مسئله مکان یابی و اندازه یابی DG ها و SCB ها، بسیار مهم است، بنابراین بار باید غیرقطعی در نظر گرفته شود. روش حل مسئله بهینه سازی می تواند تک هدفی یا چند هدفی باشد.

در این پروژه، الگوریتم MOPSO فازی برای یافتن بهترین جواب های مسئله اندازه یابی و مکانیابی همزمان DG ها و SCB ها، با ملاحظه عدم قطعیت بار به عنوان نظریه داده های فازی، بکار گرفته شده است. کاهش تلفات اکتیو، بهبود پایداری ولتاژ برای شینه ها و متوازن سازی جریان در مقاطع سیستم ها، توابع بهینه سازی چندهدفی می باشند. روش پیشنهادی ابتدا از جواب های بهینه پارتو برای حل این مسئله استفاده می کند و در نهایت، بهترین جواب بهینه بوسیله یک مکانیزم فازی، استخراج می شوند. این روش برروی RDS دارای 33 شین IEEE و یک RDS دارای 94 شین واقعی در کشور پرتغال پیاده سازی شد و نتایج با روش های SPEA، NSGA MODE و ICA/GA، مقایسه شدند. نتایج عددی نشان می دهند که عملکرد روش MOPSO فازی پیشنهادی بهتر از روش های دیگر در مسائل بهینه سازی MO در سیستم های دارای عدم قطعیت بار از نظر استفاده همزمان از DG ها و SCB ها، کاهش تلفات توان، بیشینه سازی پایداری ولتاژ، بهبود پروفایل ولتاژ، متوازن سازی بار، می باشد. علاوه بر بهبود مسائل فنی، مزیت اقتصادی حاصل شده بوسیله مکانیابی بهینه DG ها و SCB ها، انگیزه اصلی در برنامه ریزی سیستم توزیع قدرت، می باشد.

در مورد این شبیه سازی، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- فقط سیستم 33 باسه مورد نظر بوده است.

2- از الگوریتم MOPSO و روش Pareto در استفاده شده است.

3- برای عدم قطعیت از تکنیک فازی استفاده شده است.

4- روش پخش بار نیز نیوتن رافسون بوده است.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

اندازه یابی و جایابی بهینه چند هدفه

بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO)

بانک های خازنی شنت (SCB)

نمودار تابع هدف PSO در هر تکرار:

تابع هدف

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله اندازه یابی و جایابی بهینه واحدهای DG و بانک خازنی شنت با روش MOPSO”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.