دانلود شبیه سازی مقاله بهینه سازی مبتنی بر مدل زندگی طبیعی پرنده COOT (چنگر)

عنوان فارسی

یک روش بهینه سازی جدید مبتنی بر مدل زندگی طبیعی پرنده COOT (چنگر)

عنوان انگلیسی

A new optimization method based on COOT bird natural life model

کلمات کلیدی

تکنیک های بهینه سازی؛ الگوریتم فراابتکاری؛ پرنده های Coot (چنگر)؛ بهینه سازی چنگر

درسهای مرتبط

الگوریتم های بهینه سازی

تعداد صفحات انگلیسی : 25 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2021 تعداد رفرنس مقاله : 89
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
38,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Expert Systems With Applications (سیستم های خبره با کاربردها)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در نرم افزار متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب الگوریتم بهینه سازی چنگر

بهینه سازی فرآیند به معنای یافتن بهترین پاسخ یا نقطه بهینه سراسری در خصوص یک مسئله می باشد. در بهینه سازی مسائل، نقطه بهینه سراسری، مقدار حداقل یا حداکثر یک تابع می باشد. همچنین مسائل بهینه سازی در تمام زمینه های مطالعاتی وجود دارد. علاوه بر این بهینه سازی فرآیند، تکنیک های بهینه سازی را به یک موضوع لاینفک و مهم مطالعه برای محققان تبدیل می کند. الگوریتم های فراابتکاری نوعی الگوریتم تصادفی هستند که برای یافتن پاسخ بهینه مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، روش ها و الگوریتم های بهینه سازی به دو گروه الگوریتم های دقیق و الگوریتم های تقریبی طبقه بندی می شوند. الگوریتم ‌های دقیق از قابلیت یافتن پاسخ بهینه به روشی دقیق برخوردار هستند، اما در زمینه مسائل بهینه‌سازی دقیق از کارایی کافی برخوردار نیستند و زمان پیاده سازی آنها به صورت تصاعدی با ابعاد مسائل گسترش می‌یابد. همچنین، الگوریتم های تقریبی از قابلیت یافتن راه حل های خوب (نزدیک به بهینه) در زمان کوتاه برای مسائل بهینه سازی دقیق برخوردار هستند. الگوریتم‌های تقریبی به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از: الگوریتم‌های اکتشافی، الگوریتم‌های فراابتکاری و ابرفراابتکاری. دو مسئله اصلی الگوریتم‌ های نوآورانه، دستیابی به آنها در نقاط بهینه محلی و همگرایی اولیه در این نقاط می باشد. علاوه بر این، الگوریتم‌ های فراابتکاری برای حل الگوریتم‌ های اکتشافی ناقص ارائه شده‌اند. در حقیقت، الگوریتم ‌های فراابتکاری یکی از انواع الگوریتم ‌های بهینه‌ سازی تقریبی هستند که دارای راه‌حل‌هایی برای گریز از نقاط بهینه محلی هستند و می‌توانند برای طیف وسیعی از مسائل استفاده شوند. همچنین در دهه های اخیر، طبقه بندی های مختلفی از این الگوریتم ها توسعه یافته اند. علاوه بر این، فرآیندهای فراابتکاری یک مکانیسم ساده، انعطاف‌پذیر و غیر استنتاجی هستند و می توانند از بهینه‌های محلی اجتناب کنند. همچنین، فرآیندهای فراابتکاری از پدیده های فیزیکی، رفتار حیوانات، مفاهیم تکاملی و پدیده های انسانی الهام گرفته شده اند.

اخیرا به منظور یافتن بهترین راه حل برای مسائل پیچیده مهندسی، الگوریتم های هوشمند متعددی ارائه شده است. این الگوریتم ها از قابلیت جستجوی فضاهای راه حل فرار و چند بعدی برخوردار بوده و می توانند پاسخ های بهینه را به موقع بیابند. در این پروژه، روش فراابتکاری جدیدی ارائه شده است که از رفتار دسته‌ای نوعی از پرندگان به نام کوت الهام گرفته شده است. الگوریتم کوت (الگوریتم بهینه سازی چنگر) از دو حالت مختلف حرکت پرندگان در سطح آب تقلید می کند: در مرحله اول حرکت پرندگان نامنظم است و در مرحله دوم حرکات منظم است. دسته پرندگان برای دستیابی به غذا به سمت گروهی از رهبران پیشرو حرکت می کنند. حرکت به صورتی است که هرکدام از پرندگان به دنبال پرنده دیگر حرکت می کنند. سپس الگوریتم بر روی تعدادی از توابع آزمایشی پیاده سازی شده و نتایج با الگوریتم‌ های بهینه ‌سازی معروف مورد مقایسه قرار می گیرند. همچنین، برای حل چندین مسئله واقعی، مانند فنر کششی/فشرده، طراحی مخزن تحت فشار، طراحی تیر جوش، ترمز کلاچ دیسکی چند صفحه ای، مسئله قرقره مخروطی ، طراحی تیر کنسول، مسئله طراحی کاهنده، و مسئله بلبرینگ المان غلتان، این الگوریتم از کاربرد فزاینده ای برخوردار است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که این الگوریتم در مقایسه با بسیاری از روش های بهینه سازی دیگر از عملکرد بهتری برخوردار است.

این مقاله مربوط به سال 2021 بوده و شبیه سازی آن در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهینه سازی مبتنی بر مدل زندگی طبیعی پرنده COOT (چنگر)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.