دانلود شبیه سازی مقاله تلفات سوئیچینگ و جریان های هارمونیکی PWM برای درایو موتور القایی

عنوان فارسی

تلفات سوئیچینگ و ارزیابی جریان های هارمونیکی روش های PWM برای درایو موتور القایی استاتور دوگانه تغذیه شده با VSI

عنوان انگلیسی

Switching Losses and Harmonic Currents Evaluation of PWM Techniques for VSI-Fed Dual Stator Induction Motor Drive

کلمات کلیدی

موتور القایی استاتور دوگانه؛ مدولاسیون پیوسته؛ مدولاسیون ناپیوسته؛ اعوجاج هارمونیکی؛ تلفات سوئیچینگ

درسهای مرتبط

ماشین های الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2009 تعداد رفرنس مقاله : 4
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
49,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Mediterranean Conference on Control & Automation (کنفرانس کنترل و اتوماسیون)
ترجمه: ندارد گزارشکار : توضیحات مختصر شبیه سازی در یک صفحه ارائه شده است + فیلم نحوه ران کردن دو دقیقه ای شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

جریان های هارمونیکی PWM

امروزه، درایوهای ماشین الکتریکی، استفاده گسترده ای در کاربردهای صنعتی و سیستم های حمل و نقل، مانند وسایل نقلیه الکتریکی/هیبرید، لکوموتیوهای کششی و کشتی های پیشرانه الکتریکی دارند، یعنی کاربردهایی که سطح توان زیاد همراه با الزامات عملکرد بالا بیش از پیش لازم می باشند. برای دستیابی به این مقادیر اسمی زیاد، دو رویکرد احتمالی وجود دارد؛ یکی روی مبدل با افزایش تعداد سطوح خروجی متمرکز است و دیگری روی ماشین با افزایش تعداد فازها. در روش اول، ایده این است که ولتاژ بالای شین dc به چندین سطح کم تقسیم شوند و بنابراین، توان زیاد لازمه بین سلول های کلیدهای قدرت ولتاژ کمتر بدون مواجهه با مسئله تقسیم دینامیک ولتاژ در اتصال سری ادوات اکتیو، می باشد. اما، افزایش تعداد سطوح اینورتر به پیچیدگی کنترل می افزاید و می تواند مقداری مسائل عدم توازن ولتاژ بوجود بیاورد. این راهکاری است که برای کاربردهای توان بالا و ولتاژ بالا، بسیار مناسب است. اما، برای درایوهای سرعت تنظیم پذیر، روشی جایگزین برای استفاده از ماشین چند فاز، یعنی ماشینی با بیش از سه فاز در استاتور، می باشد، زیرا تعداد فازها به هیچ وجه تحمیل نمی شود، وقتی که ماشین از طریق یک مبدل dc/ac به یک منبع تغذیه الکتریکی متصل باشد. تعداد فازها را می توان به عنوان یک درجه آزادی بیشتر در طراحی سیستم کلی مورد استفاده قرار داد.

در این پروژه، یک ارزیابی تحلیلی از جریان های هارمونیک و تلفات کلیدزنی در درایو «موتور القایی استاتور مضاعف» (DSIM) تغذیه شده بوسیله دو VSI سه فاز کنترل شده بوسیله روش های PWM ارائه شدند. نشان داده شده که مقادیر rms جریان هارمونیک طبق توالی کلیدزنی انتخاب شده و دامنه ولتاژ، تغییر می کنند. بنابراین، روش های PWM پیوسته، یک مزیت در دامنه فشار پایین دارد، درحالی که استراتژی های PWM گسسته در دامنه فشار قوی با کاهش تلفات کلیدزنی طبق زاویه ضریب توان بار، مفید می باشند. بنابراین، ترکیب این استراتژی ها در عملکرد درایو مشارکت دارد.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و توضیحات کامل مرتبط با شبیه سازی نیز آماده شده است. در ادامه، تعدادی از نتایج خروجی شبیه سازی قرار داده شده است.

درایو موتور القایی استاتور دوگانه

تلفات سوئیچینگ

جریان های هارمونیکی

روش های PWM

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تلفات سوئیچینگ و جریان های هارمونیکی PWM برای درایو موتور القایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.