دانلود شبیه سازی مقاله روش جداسازی منبع کور نامشخص با کاربرد در شناسایی مودال

عنوان فارسی

یک روش جداسازی منبع کور نامشخص با کاربرد در شناسایی مودال

عنوان انگلیسی

An Underdetermined Blind Source Separation Method with Application to Modal Identification

کلمات کلیدی

تحلیل دینامیک ساختاری؛ جداسازی منبع کور (BSS)؛ سنسور

درسهای مرتبط

پردازش سیگنال

تعداد صفحات انگلیسی : 16 نشریه : HINDAWI
سال انتشار : 2019 تعداد رفرنس مقاله : 27
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
HINDAWI
قیمت دانلود مقاله
59,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Shock and Vibration (شوک و لرزش)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب جداسازی منبع کور نامشخص

در زمینه تحلیل دینامیکی سازه، تکنیک جداسازی کور منبع (BSS) به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای شناسایی مودال مورد پذیرش قرار گرفته است و همچنین نحوه استخراج پارامترهای مودال با استفاده از حسگرهای بسیار محدود کار بسیار چالش برانگیزی در این زمینه محسوب می شود. در این پروژه، ابتدا معایب روش‌های BSS معمول را مورد بررسی قرار داده و سپس یک روش جدید BSS نامعین برای پرداختن به مسائل مربوط به شناسایی مودال با حسگرهای محدود را ارائه می دهیم. روش پیشنهادی بر روی ویژگی‌های خوشه‌بندی تبدیل زمان-فرکانس (TF) سیگنال‌های پاسخ مودال ایجاد شده است. این پروژه حاکی از آن است که انرژی TF مربوط به مودال‌های یکنواخت مختلف می‌تواند به خطوط مستقیم جداگانه خوشه بندی شود. علاوه بر این در این مقاله، قضیه مفصلی را برای شرح ویژگی‌های خوشه‌بندی ارائه می‌ دهیم. همچنین، ضرایب TF هر مودال جهت بازسازی تمام سیگنال‌های یکنواخت استفاده می‌شود که می‌تواند برای تشخیص جداگانه پارامترهای مودال سودمند باشد. همچنین در اعتبارسنجی تجربی، دو اعتبار تجربی، اثربخشی روش پیشنهادی را نشان می‌دهد.

در زمینه تحلیل دینامیکی سازه، یکی از مسائل اصلی، شناسایی پارامترهای مودال نظیر، فرکانس، میرایی، و شکل مودال می باشد. طبق تحقیقات، تکنیک جداسازی کور منبع (BSS) به دلیل سیستم ساده و محاسباتی نسبتاً کارآمد، غیر پارامتری بودن و عدم نیاز به اطلاعات قبلی سیستم پویا، به طور فزاینده ای در شناسایی مودال توجه فراوانی را به خود معطوف کرده است. از مقالات اولیه می توان دریافت که کاربرد روش های BSS معمول نظیر، تجزیه و تحلیل مؤلفه های مستقل، شناسایی کور مرتبه دوم، و نسخه های بهبود یافته آنها، عمدتاً بر تحقیقات بنیادی و تجزیه و تحلیل قضیه متمرکز است. با افزایش علاقه تحقیقاتی، برخی از محدودیت‌های تکنیک‌های متداول BSS به تدریج شناسایی می‌شوند. یک فرض پایه که کاربرد موفقیت‌آمیز روش‌های متداول BSS را تضمین می‌کند این است که تعداد حسگرها نباید کمتر از منابع، یعنی موضوع BSS نامعین باشد. با این وجود، با توجه به محدودیت های مختلف در عمل نظیر، هزینه ها و مسائل مربوط به دسترس پذیری، ممکن است نصب چندین سنسور امکان پذیر نباشد. همچنین، بدون داشتن دانش قبلی از مودال‌های فعال در اکثر موارد، نیاز به حسگرهای کافی برای برآوردن الزامات دشوارتر است. بنابراین، یک الزام جدی برای توسعه تکنیک‌های BSS نامعین برای تحلیل دینامیکی سازه وجود دارد، که می‌تواند منابع بیشتری را با سنسورهای محدود نشان دهد.

این مقاله مربوط به سال 2019 بوده و شبیه سازی آن در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است. در ادامه، تصاویر مربوط به خروجی های این شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله روش جداسازی منبع کور نامشخص با کاربرد در شناسایی مودال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پانزده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.