دانلود شبیه سازی مقاله بهینه سازی مبتنی بر جغرافیای زیستی در محیط نویزی

عنوان فارسی

بهینه سازی مبتنی بر جغرافیای زیستی در محیط های نویزی

عنوان انگلیسی

Biogeography-based optimization in noisy environments

کلمات کلیدی

بهینه سازی مبتنی بر جغرافیای زیستی؛ الگوریتم تکاملی؛ فیلتر کالمن؛ بهینه سازی نویزی؛ نمونه گیری مجدد

درسهای مرتبط

الگوریتم های بهینه سازی

تعداد صفحات انگلیسی : 15 نشریه : SAGE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 61
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
SAGE
قیمت دانلود مقاله
247,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Transactions of the Institute of Measurement and Control (مجله موسسه اندازه گیری و کنترل)
ترجمه: دارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

الگوریتم BBO

مسائل بهینه سازی بسیاری در زمینه های علوم و مهندسی شامل نویز تابع برازندگی می باشند که این امر چالشی برای الگوریتم های بهینه سازی بوجود می آورد. نویز، محاسبه توابع هدف را از طریق حسگرهای غیرکامل و غیرپیشرفته، ادوات اندازه گیری و شبیه سازی های عددی تقریبی، مختلف می کند. نویز باعث دو نوع اثر نامطلوب در الگوریتم های بهینه سازی می شود: 1) یک جواب کاندید عالی را می توان به اشتباه، غیرعالی در نظر گرفت و 2) یک جواب کاندید غیرعالی و ضعیف را می توان به اشتباه عالی در نظر گرفت. این اثرات باعث گیر افتادن در بهینه های کاذب و کاهش عملکرد بهینه سازی، شامل کاهش نرخ همگرایی و بهبود برازش غیریکنوات می شوند. الگوریتم های تکاملی به چندین روش برای مسائل نویز دار اصلاح شده اند و بکار گرفته شده اند. الگوریتم های بهینه سازی جذاب برای مسائل نویزدار شامل الگوریتم های ژنتیک (GA)، برآورد الگوریتم های توزیع (EDA)؛ تکامل تفاضلی (DE) و بهینه ازدحام ذرات (PSO)، می باشند.

بهینه سازی مبتنی بر بیوجغرافیا (BBO) یک الگوریتم بهینه سازی تکاملی نوین است که براساس علم بیوجغرافیا می باشد. در این پروژه، BBO برای بهینه سازی مسائلی استفاده می شود که در آن تابع هدف بوسیله نویز تصادفی، مختل می شود. نویز با نرخ مهاجرت BBO و نرخ مهاجرت خارج از مرز، تداخل می کند و اثر مضری بر عملکرد بهینه سازی دارد. در این پروژه، اثر نویز بر BBO با استفاده از یک مدل مارکوف را تحلیل می کنیم. همچنین، نمونه گیری مجدد در BBO را بکار می گیریم، که در این روش برازش، هر جواب کاندید چندین بار محاسبه می شود و میانگین محاسبه می گردد تا اثرات نویز برطرف شوند. عملکرد BBO بر توابع بنچمارک نویزدار با بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO)، تکامل دیفرانسیلی یا تفاضلی (DE)، DE خود وفقی (SaDE) و PSO با محدودیت (CPSO)، مقایسه می شود. علاوه بر آن، BBO همراه با نمونه گیری با BBO مبتنی بر فیلتر کالمان (KBBO)، مقایسه می شود. نتایج نشان می دهند که BBO با نمونه گیری مجدد به عملکرد تقریباً یکسان با KBBO دست می یابد اما بار و زمان محاسبات کمتری دارد.

این پروژه در محیط شبیه سازی متلب انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهینه سازی مبتنی بر جغرافیای زیستی در محیط نویزی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + هفده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.