دانلود شبیه سازی مقاله تاثیر حالت عملیاتی SSSC بر پایداری گذرای سیستم قدرت شعاعی

عنوان فارسی

تاثیر حالت عملیاتی SSSC بر اختلال کوچک و پایداری گذرای یک سیستم قدرت شعاعی

عنوان انگلیسی

Influence of Mode of Operation of the SSSC on the Small Disturbance and Transient Stability of a Radial Power System

کلمات کلیدی

حالت ولتاژ تربیع ثابت؛ حالت راکتانس ثابت؛ میرایی توان؛ جبرانساز سری سنکرون استاتیک (SSSC)؛ توان سنکرون؛ محدودیت پایداری گذرا

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2005 تعداد رفرنس مقاله : 24
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
72,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Systems (مجله سیستم های قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (توضیحات مختصر شبیه سازی در 5 صفحه) شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه حالت عملیاتی SSSC

جهت متعادل سازی امپدانس خط انتقال به نحوی که خط انتقال کوتاه تر بنظر برسد، از جبرانسازی خازنی سری استفاده می شود. این کار، باعث کاهش اغتشاش و افزایش پایداری گذرا می شود و در نتیجه انتقال توان بیشتری به سمت مراکز بار برروی خطوط انتقال، امکان پذیر می شود. مقرون به صرفه ترین روش انجام جبرانسازی خازنی سری، استفاده از خازن های دی الکتریک سری است که نصب گسترده ای در سراسر جهان داشته اند. با این حال، خازن های سری می توانند احتمال ناپایداری «تشدید (رزونانس) زیرسنکرون» (SSR) را افزایش دهند. برای چنین شرایطی، دو نوع ادوات «سیستم انتقال ac انعطاف پذیر» (FACTS) سری هست که می توانند جبرانسازی خازنی سری نیز فراهم کنند: 1) خازن سری کنترل شونده با تایرستور (TCSC) و 2) جبرانساز سری سنکرون استاتیک (SSSC). ایده ساخت TCSC از ایده فیلتر میرا کننده NGH، نشات گرفته است. تاکنون، چندین TCSC مورد استفاده قرار گرفته اند. در عمل نشان داده شده که TCSC به میزان قابل توجهی کاهش اغتشاش ها و افزایش پایداری گذرا را در سیستم قدرت انجام می دهد. SSSC یک خازن الکترونیک است که سیستم کنترل آن از کنترل فیدبک برروی مبدل های منبع ولتاژ (VSC ها) یا مبدل های منبع جریان (CSC) براساس «تریستورهای قطع گیت» (GTOها)، استفاده می کند، به نحوی که یک مجموعه متوازن از ولتاژهای متعامد با جریان خط انتقال، تولید کند. با اینکه تاکنون هیچ SSSC مستقلی بکار گرفته نشده، اما مبدل سری «کنترلر پخش توان یکپارچه» (UPFC) در سیستم «قدرت برق آمریکا» (AEP) می باشد. SSSC، به عنوان یک جبرانساز سری، دو مد عملکردی دارد: 1) مد راکتانس ثابت، به صورتی که ولتاژ SSSC با جریان خط متناسب باشد و 2) مد ولتاژ متعامد ثابت، به نحوی که ولتاژ SSSC، ولتاژ متعامد ثابت مستقل از جریان خط باشد. در پروژه های قبلی، یک کنترلر میرا کننده همراه با SSSC که در مد ولتاژ متعامد ثابت کار می کند، برای میرا کردن نوسانات سیستم قدرت طراحی شده اند. همچنین از مد راکتانس ثابت SSSC برای میرا کردن نوسانات الکترومکانیکی استفاده شده است. این پروژه، از تحلیل مقدار ویژه و شبیه سازی دیجیتال با استفاده از HYPERSIM برای مطالعه تاثیر این دو مد عملکردی بر توان میرا کننده، توان سنکرون کننده و حد پایداری گذرای یک سیستم قدرت شعاعی جبرانسازی شده با SSSC، بهره می گیرد. HYPERSIM، که یک شبیه ساز دیجیتال براساس کامپیوترهای موازی است و شرکت Hydro-Quebec آنرا برای برنامه ریزی و بهره برداری سیستم قدرت توسعه داده است، برای تعیین حدود پایداری گذرا مورد استفاده قرار گرفته است. HYPERSIM، یک کتابخانه جامع از گزینه های پیشفرض دارد که عبارتند از: مدل های تفصیلی مولد ها، سیستم های تحریک کننده میدان، تثبیت کننده های (استبیلایزرهای) سیستم قدرت، توربین های حرارتی، سیستم های گاورنر و غیره. پژوهش حاضر از مدلهای پیشفرض مولد حرارتی 1700 مگاولت آمپری و تجهیزات مربوطه استفاده کرده است. در پیوست، فهرستی از پارامترهای مورد استفاده در تحلیل مقدار ویژه و شبیه سازی های دیجیتال، بیان شده است.

simulink

این شبیه سازی در محیط نرم افزار سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده است. برای ران کردن شبیه سازی ها بهتر است تا از نسخه 2012b به بالاتر نرم افزار استفاده گردد. در ادامه تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

حالت عملیاتی SSSC

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تاثیر حالت عملیاتی SSSC بر پایداری گذرای سیستم قدرت شعاعی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هجده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.