دانلود شبیه سازی مقاله حفاظت از ریزشبکه ها با استفاده از رله های دیفرانسیل

عنوان فارسی

حفاظت از ریزشبکه ها با استفاده از رله های دیفرانسیل

عنوان انگلیسی

Protection of microgrids using differential relays

کلمات کلیدی

حفاظت از ریزشبکه ها با استفاده از رله های دیفرانسیل

درسهای مرتبط

حفاظت سیستم قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 14
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
72,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : AUPEC 2011
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (توضیحات مختصر شبیه سازی در 4 صفحه) شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب حفاظت ریزشبکه

یک ریزشبکه، از منابع انرژی پراکنده برای فراهم کردن برق قابل اطمینان، سازگار با محیط زیست و اقتصادی برای جوامع شهری کوچک/متوسط یا برای مناطق روستایی بزرگ، استفاده می کند. ریزشبکه برای کار به صورت متصل به شبکه یا جزیره ای طراحی شده است. عملکرد جزیره ای هنگامی رخ می دهد که برق شبکه هنگام رخداد آشفتگی بزرگ، قطع شود و مولدهای پراکنده (DG ها) در بخش قطع شده، تامین بارهای محلی را ادامه دهند. بنابراین، عملکرد جزیره ای، مزایایی برای مشتریان بخاطر کاهش خاموشی ها، فراهم می کند. با این حال، پس از رخداد حالت جزیره ای، سطوح اتصال کوتاه ممکن است بخاطر عدم وجود برق شبکه قوی، افت قابل توجهی پیدا کنند. بنابراین، سیستم حفاظت که در اصل برای سطوح جریان اتصال زیاد طراحی شده اند، به خطاهای حالت جزیره ای پاسخ نمی دهند. این، یکی از دلایل عمده ای است که استراتژی های حفاظت جدید برای اطمینان حاصل کردن از عملکرد جزیره ای ایمن در یک ریزشبکه، لازم می شوند.

پخش توان در یک ریزشبکه ممکن است بخاطر اتصالات DG در مکان های مختلف و پیکربندی مش آن، دو طرفه باشد. این امر، چالش های جدیدی برای حفاظت بوجود می آورد. در یک ریزشبکه، اکثر منابع از طریق مبدل های الکترونیک قدرت متصل می شوند. برای مثال، توان dc با استفاده از منابعی مانند پیل های سوختی، میکروتوربین ها یا پیل های فتوولتائیک تولید می شود، و مدل هایی برای تغییر توان dc به توان ac بکار گرفته می شوند. این مبدل ها، جریان های کافی برای بهره برداری از دستگاه های حفاظتی مبتنی بر جریان در حالت جزیره ای، تامین نمی کنند، زیرا برای محدود کردن جریان خطا طراحی شده اند. بنابراین، حفاظت از یک ریزشبکه پر از مبدل، یک مسئله فنی چالش برانگیز تحت محیط محدود به جریان است. تعدادی از DG های متصل شده به یک ریزشبکه ماهیت گهگاهی دارند (برای مثال، DG های مبتنی بر فتوولتائیک خورشیدی را می توان نام برد). بنابراین، سطوح جریان خطای مختلف را می توان در یک ریزشبکه براساس اتصالات DG اکتیو، تجربه کرد. در نتیجه، پیاده سازی طرح های حفاظتی براساس سطح جریان خطا، دشوارتر خواهد شد. قابلیت اطمینان یک ریزشبکه را می توان با تشکیل یک پیکربندی مش دار، بیشتر افزایش داد. با این حال، طرح های حفاظتی پیشنهاد شده برای ریزشبکه های شعاعی را نمی توان به نحو موثر در ریزشبکه های مش دار، پیاده سازی کرد. جریان خطای مشاهده شده توسط هر رله درون آرایش مش، بخاطر مقاطع اتصال کوتاه در ریزشبکه، تفاضل قابل توجهی نخواهند داشت. در این شرایط، حفاظت خطا و ایزولاسیون بدون بکارگیری کانال های ارتباطاتی مطمئن، دشوار خواهد بود.

در این پروژه، استراتژی های حفاظت لازم برای یک ریزشبکه با استفاده از رله های تفاضلی جریان، ارائه می شوند. چالش های حفاظتی مرتبط با پخش توان دو طرفه، آرایش مش دار، تغییر سطح جریان خطا بخاطر ماهیت گهگاهی DG ها و کاهش سطح جریان خطا به صورت جزیره ای در یک ریزشبکه با استفاده از طرح های حفاظت پیشنهادی، جلوگیری می شوند. تنظیمات رله، الزامات ارتباطاتی و انتخاب یک ترانسفورماتور جریان (CT) برای یک رله نیز به بحث گذاشته می شوند. نشان داده شده که  عملکرد ایمن و مطمئن یک ریزشبکه با استفاده از استراتژی های حفاظت پیشنهادی، قابل حصول است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است. شبیه سازی بر اساس شکل شماره 1 و 2 فرمول های 1، 2، 3 و 4 و جدول 1 و 2 انجام گردیده است. در زیر، تصویر مربوط به محیط شبیه سازی، قرار داده شده است:

پالس کنترلی رله در اتصال کوتاه بین باس 2 و 5:

در این پروژه، یک طرح حفاظت اولیه برای ریزشبکه با استفاده از رله های تفاضلی با کمک یک کانال ارتباطاتی، ارائه می شود. مسائل حفاظت مرتبط با ساختار مش دار، عملکرد جزیره ای ریزشبکه، آشکارسازی خطا تحت سطوح جریان خطای پایین، با استفاده از رله های تفاضلی مدرن، جلوگیری می شوند. تنظیمات رله و الزامات انتخاب CT نیز به بحث گذاشته می شوند. نتایج نشان می دهند که استراتژی های حفاظت پیشنهادی می توانند گزینندگی یا قدرت تفکیک و سطح بالایی از حساسیت برای خطاهای داخلی در هر دو حالت متصل به شبکه و جزیره ای فراهم کنند و در نتیجه، عملکرد ایمن و مطمئن برای یک ریزشبکه را ممکن سازند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله حفاظت از ریزشبکه ها با استفاده از رله های دیفرانسیل”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.