دانلود شبیه سازی مقاله درایو موتور القایی با کنترل بردار فضایی

عنوان فارسی

مدلسازی و شبیه سازی درایو موتور القایی با کنترل بردار فضایی

عنوان انگلیسی

Modeling and Simulation of Induction Motor Drive with Space Vector Control

کلمات کلیدی

درایو موتور القایی؛ بردار فضایی؛ PWM؛ اینورتر منبع ولتاژ

درسهای مرتبط

ماشین های الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : Research Gate
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 8
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
researchgate
قیمت دانلود مقاله
25,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 15 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست که به تشریح نتایج خروجی پرداخته است)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Australian Journal of Basic and Applied Sciences (مجله علوم پایه و کاربردی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد ( فایل ورد 12 صفحه ای) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

شبیه سازی درایو موتور القایی

درایوهای AC سرعت متغیر تغذیه شده با «اینورترهای منبع ولتاژ» (VSI)، در بسیاری از کاربردهای صنعتی، اهمیت بالایی یافته اند. برای بدست آوردن ولتاژ متغیر، منابع فرکانس متغیر از یک VSI، الگوریتم های PWM بخاطر مزیت هایشان بیشتر پرطرفدار شده اند. برخی از متخصصین به بررسی تفصیلی انواع الگوریتم های PWM پرداخته اند. اینورترهای PWM تغذیه شده با ولتاژ سه سطحی، اخیراً برای کاربردهای درایو صنعتی چند مگاواتی، محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. در سالهای اخیر، الگوریتم PWM بردار فضایی (SVPWM) توجه محققان بیشتری را به خود جلب کرده اند. روش «مدولاسیون پهنای پالس بردار فضا» (SVPWM)، یک روش PWM پیشرفته و سنگین از نظر محاسباتی است و احتمالاً بهترین روش از میان همه روش های PWM برای کاربرد درایو سرعت متغیر باشد. این روش باعث بوجود آمدن دامنه بالاتر ولتاژ خروجی اصلی در مقایسه با PWM سینوسی می شود. اما، الگوریتم SVPWM استفاده شده در اینورترهای سه سطحی پیچیده تر است که این بخاطر تعداد زیاد حالت های کلیدزنی اینورتر می باشد. روش بردار فضایی مزیت های هارمونیک جریان کمتر و احتمالاً شاخل مدولاسیون بالاتر با روش مدولاسیون سینوسی سه فاز و سهولت پیاده سازی دیجیتال را دارا می باشد. روش SVPWM اثر متقابل فاز را مورد ملاحظه قرار می دهد و محتوای هارمونیک بار خنثی ایزوله شده سه فاز را بهینه سازی می کند. این موضوع در شکل زیر نشان داده شده است.

در شکل زیر اینورتر منبع ولتاژ از نوع سه فاز نشان داده شده است:

اینورتر منبع ولتاژ از نوع سه فاز

در این پروژه، مدلسازی و شبیه سازی الگوریتم های SVPWM برای درایو موتور القایی یا تغذیه VSI ارائه شده است. نهایتا، شبیه سازی کامپیوتری با استفاده از بسته نرم افزاری سیمولینک متلب انجام شده و نتایج آن نیز حاکی از اثربخشی روش پیشنهادی در این پروپوزال می باشد. توضیحات کامل شبیه سازی در فایل گزارشکار ارائه شده است. در ادامه نیز نتایج خروجی شبیه سازی قرار داده شده اند.

درایو موتور القایی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله درایو موتور القایی با کنترل بردار فضایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.