دانلود شبیه سازی مقاله درایو موتور القایی با کنترل گشتاور مستقیم از طریق روش ولت / هرتز ثابت

عنوان فارسی

مدلسازی و شبیه سازی درایو موتور القایی با کنترل گشتاور مستقیم از طریق روش ولت / هرتز ثابت

عنوان انگلیسی

Modeling and Simulation of Direct Torque Control Induction Motor Drives via Constant Volt/Hertz Technique

کلمات کلیدی

کنترل گشتاور مستقیم؛ درایو موتور القایی؛ روش V/F ثابت

درسهای مرتبط

ماشین های الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 4
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
77,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Procedia Engineering (پروسدیا مهندسی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (توضیحات مختصر شبیه سازی در 4 صفحه) شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب روش ولت / هرتز ثابت برای درایو موتور القایی

موتورهای القایی قفس سنجابی سه فاز، به علت هزینه کم، بازده زیاد، استواری بالا، قابلیت اطمینان و نیاز اندک به تعمیر و نگهداری، پراستفاده ترین موتور در صنعت می باشد. با این حال، هنگامی که بارهای مکانیکی آنها تغییر می یابد، مشخصه های سرعت ثابت ندارند و قابلیت سرعت متغیر را ندارند. این محدودیت ها را می توان با استفاده از درایوهای سرعت قابل تنظیم رفع نمود. روش های مختلفی برای هدایت یک موتور القایی وجود دارد که می توان کنترل اسکالر، کنترل برداری، کنترل گشتاور مستقیم (DTC) و غیره را نام برد. DTC می تواند شار و گشتاور استاتور را به صورت مستقیم، کنترل کند. معمولاً، شار و گشتاور استاتور با انتخاب وضعیت مناسب اینورتر، کنترل می شود. نتایج قبلاً بدست آمده را می توان در یک به اصطلاح جدول کلیدزنی بهینه، نمایش داد. مشخصه اصلی آن، عملکرد خوب، ساختار و دیاگرام کنترلی ساده تر می باشند. متاسفانه، انتخاب وضعیت مناسب اینورتر از جدول کلیدزنی بهینه، نیاز به دانستن زاویه شار استاتور و نتایج شار استاتور و کنترلر هیسترزیس گشتاور دارند. نوسانات گشتاور بخاطر وجود کنترلر هیسترزیس بوجود می آیند. علاوه بر آن، حلقه فاز قفل شده، ناظر مرتبه کامل یا روش های دیگری برای محاسبه زاویه شار استاتور استفاده می شوند که منجر به پیچیده تر شدن محاسبات می گردد. روش ولت/هرتز ثابت (V/F) مبتنی بر DTC، برای رفع مسائل ذکر شده در بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این روش، مثل DTC کلاسیک، ساختار کنترل ساده ای دارد و از خطای شار و گشتاور استاتور برای تولید مرجع ولتاژ و فرکانس استاتور بجای جدول کلیدزنی بهینه استفاده می کند. برای اثبات مفهوم این روش کنترل، این پروژه، مدل سازی و شبیه سازی روش پیشنهادی را ارائه می دهد. همچنین، مدل ریاضیاتی موتور القایی سه فاز، مدل ریاضیاتی اینورتر مدولاسیون بردار فضا و بزرگی مدل ریاضیاتی شار و گشتاور استاتور بدست آمدند. سیستم کنترل سرعت کلی در متلب/سیمولینک، مدل سازی و شبیه سازی شد.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است. در ادامه تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و خروجی های آن، قرار داده شده است:

در این پروژه، مدل ریاضیاتی موتور القایی سه فاز، اینورتر مدولاسیون بردار فضایی، بزرگی شار و گشتاور استاتور، بدست می آیند. جهت اثبات مفهوم، سیستم درایو پیشنهادی در متلب/سیمولینک، مدل سازی شد. اعتبار سیستم پیشنهادی به وضوح با بررسی نتایج شبیه سازی که پاسخ خوب و سریع حاصل کرد، فراهم شد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله درایو موتور القایی با کنترل گشتاور مستقیم از طریق روش ولت / هرتز ثابت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 18 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.