دانلود شبیه سازی مقاله مدلسازی رله توان معکوس برای حفاظت از ژنراتور

عنوان فارسی

مدلسازی و شبیه سازی رله توان معکوس برای حفاظت از ژنراتور

عنوان انگلیسی

Modeling and simulation of reverse power relay for generator protection

کلمات کلیدی

رله توان معکوس؛ مدلسازی رله؛ رله دیجیتال

درسهای مرتبط

حفاظت سیستم قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 12
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
52,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 16 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Power Engineering and Optimization Conference (PEOCO) (کنفرانس بین المللی بهینه سازی و مهندسی قدرت)
ترجمه: دارد (ترجمه 16 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (15 صفحه) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

رله توان معکوس

رله های حفاظتی نقش خیلی مهمی در عملکرد امن و قابل اطمینان سیستم های قدرت ایفا می کنند. سیستم های حفاظتی غیرامن یا دچار خطا، شرایط را بدتر می کنند و قطع کُلی سیستم را در پی دارند. تمامی شرایط خطا منجر به این حالت نمی شوند. خطاهای منجر به این حالت عبارتند از حالت اقتضایی N-1 خط، اورلود، جریان معکوس توان (از دست رفتن ورودی مکانیکی)، و غیره. یک روش حفاظتی رایج قرار دادن چندین نوع رله همچون اضافه جریان، مدار کوتاه، اضافه ولتاژ / اضافه- زیر فرکانس و غیره در مدار حفاظتی است. در دهه 1990، اکثر رله های سیستم های قدرت الکترومکانیکی بودند که بعدها با حالت جامد تعویض شدند. اکنون هر دو نوع رله، با رله های دیجیتال جایگزین می شوند. رله های دیجیتال مزایایی همچون عملکرد سریع، اندازه کوچک و قابل اطمینان بودن در حالت وقوع خطا را عرضه می کنند. همچنین رله از نظر حساسیت و محدوده کنترل وسیع مزیت به همراه دارد. ابزارهای شبیه سازی کمک عالی، علی الخصوص برای مهندسان و محققان جوان، جهت آشنایی با عملکرد واقعی سیستم های قدرت ایجاد می کنند. به عنوان یک محقق، رفتار سیستم تحت سناریوهای مختلف مدنظر قرار گرفته اند و نتایج دستکاری شده اند، این کار در سیستم های سالم امکان پذیر نیست. همچنین متلب ابزار تحلیل سیستمی را در اختیار مهندسان سیستم قدرت قرار می دهد. البته این جعبه ابزار فاقد ماژول های رله های حفاظتی است. در این پروژه، طراحی رله توان معکوس دیجیتال (RPR)، در متلب/ سیمولینک ایجاد شده است.چندین فرایند دیجیتالی سازی در پردازش سیگنال لحاظ شده اند. این مراحل نیز در این پروژه به بحث گذاشته شده اند.

این پروژه مدلسازی و شبیه سازی رله توان معکوس دیجیتال را با استفاده از سیمولینک / متلب ارائه داده است. مدل رله پیشنهادی با استفاده از مثال های مختلف و مطالعات موردی به نمایش درآمده است. فرایندی دیجیتال سازی با جزئیات به بحث گذاشته شده است. در مقایسه با سایر مدل های رله قدرت، در نرم افزار سیستم قدرت موجود، متلب مزیتی را نسبت به انعطاف پذیری در پی دارد. محققان قادر به تغییر پارامترهای تست، و طراحی رله است. این مدل ها به منابع آنلاین متلب اضافه شده اند و حمایت از ابزارهای سیستم قدرت را ممکن می سازند. این مدل ها به مهندسان تازه کار کمک می کنند تا مهارت های تحلیلی را توسعه بدهند و رفتار سیستم تحت شرایط گذرا و عادی را به واقعیت تبدیل می کنند.

این شبیه سازی در محیط سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده و چندین خروجی در چندین حالت مختلف دارد. در ادامه فقط تعدادی از تصاویر مربوط به این خروجی ها قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مدلسازی رله توان معکوس برای حفاظت از ژنراتور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + پنج =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.