دانلود شبیه سازی مقاله روشی جهت کنترل ولتاژ ریزشبکه دارای یک واحد DG

عنوان فارسی

یک روش طراحی چندمتغیره جهت کنترل ولتاژ یک ریزشبکه دارای یک واحد تولید پراکنده (DG)

عنوان انگلیسی

A Multivariable Design Methodology for Voltage Control of a Single-DG-Unit Microgrid

کلمات کلیدی

بهینه سازی محدب؛ کنترل چندمتغیره دیجیتال؛ تولید پراکنده؛ حالت جزیره ای؛ تشکیل حلقه؛ ریزشبکه؛ تنظیم ولتاژ؛ مبدل منبع ولتاژ

درسهای مرتبط

شبکه هوشمند

تعداد صفحات انگلیسی : 11 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 34
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
54,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Industrial Informatics (مجله انفورماتیک صنعتی)
ترجمه: دارد (ترجمه 24 صفحه ای در ورد و پی دی اف) گزارشکار : این شبیه سازی دارای فیلم آموزشی در مورد نحوه اجرای شبیه سازی می باشد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل ولتاژ ریزشبکه

افزایش مداوم نفوذ واحدهای تولید پراکنده (DG)، توجه زیادی را به تلفیق بهینه با شبکه، کنترل و عملکرد واحدهای DG در زمینه ریزشبکه، بوجود آورده است. ریزشبکه ها، یک ویژگی پایه شبکه های توزیع اکتیو در نظر گرفته می شوند که قادر به بهره گیری کامل از واحدهای DG می باشند، اگر به نحو کارآمد در هر دو مدل متصل به شبکه و جزیره ای، کنترل، هماهنگ و اجرایی شوند. در مد متصل به شبکه برای یک ریزشبکه، فرکانس و ولتاژ در نقطه تزویج مشترک (PCC) بوسیله شبکه اصلی، تحمیل می شوند. در این حالت، هر واحد DG مبادله توان حقیقی/راکتیو براساس فنون کنترل جریان های dq مشهود را کنترل می کند. اما، در حالت جزیره ای، فرکانس و ولتاژ دیگر توسط شبکه تحمیل نمی شوند و فنون کنترل جریان های dq استفاده شده در مد متصل به شبکه نمی تواند عملکرد پایدار ریزشبکه جزیره ای شده را تضمین کند. بنابراین، بعد از یک رویداد جزیره ای شدن، این رویداد باید هرچه سریعتر شناسایی شود و یک استراتژی کنترل مناسب باید برای تنظیم ولتاژ و فرکانس ریزشبکه و برای مدیریت/تقسیم توان بین واحدهای DG، بکار گرفته شود. این پروژه بر توسعه یک روش طراحی کنترل دیجیتال چند متغیری برای کنترل ولتاژ یک ریزشبکه تک واحد DG جزیره ای شده، تمرکز می کند. با اینکه روش طراحی پیشنهادی در زمینه یک ریزشبکه مورد بررسی قرار گرفته است، اما این یک مفهوم عمومی است و به همان اندازه برای هر کاربرد تبدیل انرژی برپایه VSC، قابل استفاده است.

در شکل زیر، دیاگرام تک خطی مربوط به سیستم تست سه فاز مورد استفاده در این شبیه سازی نشان داده شده است:

این پروژه، یک روش طراحی کنترل دیجیتال چند متغیری برای تنظیم ولتاژ یک ریزشبکه واحد «مولد پراکنده» (DG) منفرد جزیره ای شده و بار اختصاص داده شده به آن، پیشنهاد می کند. این روش طراحی کنترلر براساس یک دسته از مدل های «چند ورودی چند خروجی» (MIMO) طیفی از سیستم ریزشبکه است و شکل دهی حلقه باز و تفکیک (تزویج زدایی) سیستم را بطور همزمان بوسیله یک روش بهینه سازی محدب، انجام می دهد. این روند طرح کنترلی شامل این موارد است: (1) تعیین یک دسته از مدل های غیرپارامتری سیستم در نقاط کاری مختلف (2) تعیین دسته های کنترلر و (3) شکل دهی حلقه باز بوسیله کمینه سازی محدب حاصلجمع مجذور نرم دوم خطاها بین توابع تبدیل حلقه باز سیستم و یک تابع تبدیل حلقه باز مطلوب. براساس طرح پیشنهادی، دو کنترلر ولتاژ تقویت شده با dq برای تنظیم ولتاژهای بار یک ریزشبکه تک واحد DG پیشنهاد می شوند. کنترلرهای پیشنهادی، پایداری مقاوم و پاسخ دینامیک رضایت بخش سیستم در حضور عدم قطعیت های پارامتری بار و همچنین وجود بار غیرخطی را تضمین می کنند. این پروژه، جنبه های نظری دخیل در روند طراحی کنترلرها را توصیف می کند و عملکرد این کنترلرها براساس مطالعات شبیه سازی و آزمون های تجربی را ارزیابی می کند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب انجام شده و یک فیلم آموزشی نیز در مورد نحوه اجرای شبیه سازی آماده شده است؛ در ادامه نیز بخشی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله روشی جهت کنترل ولتاژ ریزشبکه دارای یک واحد DG”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.