دانلود شبیه سازی مقاله تاثیرات UPFC و سیستم کنترلی آن برای کنترل شارش توان

عنوان فارسی

بررسی تاثیرات UPFC و سیستم کنترلی آن برای کنترل شارش توان و تزریق ولتاژ در یک سیستم قدرت

عنوان انگلیسی

Study and Effects of UPFC and its Control System for Power Flow Control and Voltage Injection in a Power System

کلمات کلیدی

ادوات فکتس (FACTS)؛ UPFC؛ مبدل منبع ولتاژ؛ کنترل کننده شارش توان

درسهای مرتبط

ادوات فکتس

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2010 تعداد رفرنس مقاله : 10
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
39,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 15 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Engineering Science and Technology (مجله بین المللی تکنولوژی و علم مهندسی)
ترجمه: دارد (ترجمه 16 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (12 صفحه) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سیستم کنترلی UPFC

مقررات زدایی و محیط رقابتی در شبکه‌های قدرت مدرن، یک سناریوی جدید را از نظر شرایط جریانی بار و توان بدنبال خواهد داشت. بدین ترتیب مشکلاتی نسبت به ظرفیت خط انتقال ایجاد می‌شوند. البته امروزه تعدادی مشکل منجر به تغییر ساختار فعلی سیستم انتقال شده‌اند. بدین ترتیب نیاز به کنترل کننده‌های جریان توان جدید، با قدرت افزایش ظرفیت انتقال، و کنترل جریان‌های توان در مسیرهای انتقال از پیش تعیین شده، قطعاً افزایش خواهد یافت. سیستم‌های قدرت امروزی بشدت پیچیده هستند، و نیازمند طراحی محتاطانه دستگاه‌های جدید می‌باشند. در طراحی آن‌ها، باید شرایط تجهیزات از قبل موجود، علی الخصوص سیستم‌های انتقال در بازارهای برق جدید و مقررات زدایی شده را در نظر گرفت. خاموشی گسترده، بحث قابلیت اطمینان شبکه را به یک بحث اساسی و مهم تبدیل کرده است. هرگونه پیشرفت به ترکیبی از بهینه سازی های فنی و قانونی نیاز دارد. این عمل به هیچ عنوان ساده نیست چرا که مهندسان قدرت بدلیل شرایط اقتصادی و محیطی، بشدت در مضیقه هستند. لذا برای تحقق این امر، به مرور روش‌های سنتی، و ایجاد مفاهیم جدید با تاکید بر استفاده موثرتر از منابع فعلی سیستم‌های قدرت، بدون کاهش پایداری و امنیت سیستم نیاز است. در اواخر دهه 1980، موسسه تحقیقات الکترونیک قدرت (EPRI) رویکرد جدیدی را برای حل مساله طراحی و بهره برداری از سیستم‌های قدرت مطرح نمود. از مفهوم جدید تحت عنوان سیستم انتقال AC انعطاف پذیر (FACTS) یاد می‌شود. دو هدف اصلی ادوات FACTS، افزایش ظرفیت انتقال، و کنترل جریان توان روی مسیرهای انتقال از پیش تعریف شده است. پیشرفت‌ها در حوزه الکترونیک قدرت، تأثیر قابل ملاحظه‌ای را روی توسعه همین مفهوم بجا گذاشته است. نسل جدیدی از کنترل کننده‌های FACTS ظهور نموده‌اند. آن‌ها مقادیر نامی تریسوتر خاموش کننده گیت (GTO) را کاهش می‌دهند (4500 به 6 هزار ولت، 1000 به 6000 آمپر). این کنترل کننده‌ها، بر اساس مبدل‌های منبع ولتاژ بنا شده‌اند و شامل ادواتی همچون جبرانساز وار VAR استاتیک (SVC)، جبرانساز سنکرون استاتیک (STATCOM)، جبرانساز سری با کنترل تریستوری (TCSC)، جبرانساز سری سنکرون استاتیک (SSSC)، و کنترل کننده یکپارچه جریان توان (UPFC) می‌باشند.

در سیستم‌های انتقال توان، حفظ اندازه ولتاژ، زاویه فاز و امپدانس خط امر مطلوبی تلقی می‌شود. لذا به منظور کنترل توان منتقل شده از یک نقطه به نقطه دیگری از شبکه، این مفهوم از کنترل جریان توان، و تزریق ولتاژ اعمال می‌شود. مدلسازی یک سیستم، و مطالعه نتایج، تخمینی را بدنبال دارد مبنی بر اینکه UPFC کارایی خیلی مطلوبی برای سازماندهی و نگهداری از سیستم‌های قدرت دارد. نتیجه گیری‌های زیر حاصل شده‌اند :

  • کنترل جریان توان حاصل می‌شود، و ازدحام- تداخل در حد کمتری قرار می‌گیرد.
  • پایداری گذرا افزایش می‌یابد.
  • دستیابی سریعتر به حالت پایدار
  • بهبود پروفایل ولتاژ

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تاثیرات UPFC و سیستم کنترلی آن برای کنترل شارش توان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.